به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رویکرد سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: در دهه اخیر و با اجرای توافق هسته ای، فضا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و خرید هواپیماهای جدید فراهم شد و وزارت راه و شهرسازی از فرصت مربوطه برای تأمین هواپیما به خوبی استفاده کرد.
بیشتربخوانید: بانک مرکزی کمبود تامین ارز شرکتهای هواپیمایی را تکذیب کرد
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بعد از بازگشت تحریمها و رویکرد آمریکا و اروپا، امروز شرایط برای خرید هواپیماهای جدید وجود ندارد، از این رو بهترین راه کار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، خرید هواپیماهای دست دوم است.
وی تصریح کرد:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی و به تبع آن ایرلاینها به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان هستند.
کیانپور ادامه داد: دست دوم بودن هواپیما به معنای فرسوده بودن آن نیست، بلکه میانگین عمر هواپیما باید بین ۵ تا ۱۰ سال باشد، از این رو میتوان با خرید اینگونه هواپیماها، بخشی از کمبودهای مربوطه را مرتفع کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که خرید هواپیماهای روسی یکی از گزینهها است، اما به نظر من میان هواپیماهای دست دوم اروپایی و هواپیماهای روسی، اولویت خرید با هواپیماهای دست دوم است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است، که این آمارها نشان دهنده ضرورت نوسازی این ناوگان است.
انتهای پیام/