عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میانگین سن ناوگان هوایی کشور ۲۲.۷ سال است که باید با استفاده از هواپیما‌های زیر ۱۰ سال آن را کاهش دهیم.

میانگین سن ناوگان هوایی به ۲۲ سال رسید / لزوم بازنگری سیاست گذاری‌های حمل و نقل هوایی کشورمجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ناوگان هوایی باید بروزرسانی شود، گفت: نوسازی ناوگان‌ هوایی یک ضرورت اساسی برای حمل و نقل کشور به شمار می‌رود و باید جزء اولویت‌های اصلی باشد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین سن ناوگان هوایی کشور ۲۲.۷ سال است، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دستور دهد که ناوگان بالای ۱۰ سال وارد خطوط هوایی نشود چرا که علاوه بر هزینه‌های نگهداری  تجهیزات نوسازی آن‌ها را هم با مبالغ بسیار بالاتری پرداخت می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها اعلام می‌کنند که این هزینه‌ها از طرف شرکت‌های هواپیمایی پرداخت می‌شود، اما باید این را بدانیم که این هزینه‌ها از کشور و از صندوق توسعه ملی و همچنین صندوق ذخیره ارزی برداشت می‌شود در نتیجه بسیاری از خسارات آن‌ها به مردم وارد می‌شود.

کیان‌پور توضیح داد: زمانی که توپول‌اف‌ها را وارد ناوگان هوایی کشور کردیم به دلیل آن که سن آن‌ها بسیار بالا بود هزینه‌های بسیار زیادی به کشور تحمیل شد و شاهد سقوط هواپیما‌های زیادی در این بخش بودیم.


بیشتر بخوانید:خصوصی سازی ایران ایر متوقف شده است / آغاز عملیات بازگشت حجاج از ۲۶ مرداد


او اظهار کرد: باید دستور‌العمل‌ها، بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های دولت در حوزه هوایی کشور بازنگری شود و تنها مجوز واردات هواپیما زیر ۱۰ سال داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از ایر لاین‌های دیگر خریداری می‌کنند گفت: در این ایر لاین‌ها باید به عمر هواپیما و استفاده از تجهیزات به روز توجه شود و باید به شرکت‌های هواپیمایی دستور داده شود که اجازه پرواز تنها به هواپیما‌های زیر ۱۰ سال داده می‌شود.

کیان‌پور کمک به کاهش سن ناوگان هوایی کشور را از اولویت‌های حاکمیتی دانست و گفت: ضرورت بهسازی و نوسازی ناوگان هوایی یک موضوع غیر قابل انکار است و  وزارت راه و شهرسازی باید به این موضوع توجه کند و به مرور زمان  ناوگان فرسوده کشور را از چرخه فعالیت خارج کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: صنعت هوایی کشور یک صنعت ارز بر است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از ارز کشور در این صنعت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

صنعت هوایی کشور صنعتی ارز بر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۳:۴۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
فعلا" هنوز وقت داره، لطفا" جو رو بهم نريزيد و مردم پولدارو از هواپیما سوار شدن نترسونيد،نون شرکتهای هواپیمایی را هم آجر نکنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
نتیجه تحریمهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
بیکفایتی مسئولین ،چه عزتی واسه مردم آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
از پهپاد برای جابجائی مسافر استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
خیلی زیاد و در کل باید گفت فرسوده است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
میانگینش حتما داخلشون ۱۰۰ ساله هم هست
Belgium
ایرانی
۰۱:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
پیشنهاد بنده این است که از موتور هواپیما های فرسوده جتها در قطارهای مسافری و سریع و سیر از تهران تا بندر عباس و یا تا سیستان و بلوچستان استفاده کرد که سرعت بسیار بالایی دارد و در صورت خرابی‌ها هم خطری برای مسافران ندارد البته نخبه های دانشگاهی خود بهتر می‌دانند که چگونه تغییر کاربری بدهند
آخرین اخبار