مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری ۴ هزار و ۸۸۴ هکتار از اراضی آبی این شهرستان به زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری ۴ هزار و ۸۸۴ هکتار از اراضی آبی این شهرستان به زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است اظهار داشت: با توجه به شرایط مناسب اغلب مزارع این شهرستان، پیش بینی می‌گردد در حدود ۴۴ هزار تن محصول از مزارع یاد شده برداشت گردد.

او افزود: این شهرستان دارای ۳۱۱ هزار هکتار اراضی زراعی بوده که ۶۶ هزار و ۴۵۲ هکتار آن آبی است. در سال گذشته سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای شهرستان ۳ هزار و ۸۶۱ هکتار بوده که از این سطح ۳۴ هزار و ۷۴۹ تن برداشت شده است و پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۴ هزار و ۸۸۴ هکتار ذرت کشت شده این شهرستان در حدود ۴۴ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: مقدار ۱۲۲ تن بذور اصلاح شده هیبرید و حدود ۱۹۵۴ تن انواع کود‌های شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان توزیع گردیده است.

او گفت: امسال  دهستان‌های الهیارخانی، کوزران و میاندربند به ترتیب بیشترین سطح ذرت دانه‌ای را به خود اختصاص داده اند.

 

انتهای  پیام/ز

برداشت ذرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.