مشاوران ارشد نخست‌وزیر انگلیس اعلام کردند در صورتی که پارلمان به جانسون رأی عدم اعتماد بدهد، تاریخ برگزاری انتخابات سراسری را دولت تعیین می‌کند.

اگر پارلمان دولت را ساقط کند، جانسون انتخابات سراسری برگزار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مشاوران ارشد بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس می‌گویند اگر پارلمان با رای عدم اعتماد دولت را ساقط کند، جانسون فوراً پس از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد.

مشاور ارشد نخست‌وزیر انگلیس که نخواسته نامش فاش شود در گفتگو با «فایننشیال‌تایمز» گفت: «ما نمی‌توانیم مانع درخواست نمایندگان پارلمان برای برگزاری انتخابات شویم، اما زمان انتخابات را کنترل می‌کنیم و تاریخ آن را پس از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تعیین می‌کنیم».

وی تأکید کرد: «اگر قرار است انتخابات سراسری برگزار شود، پس حتماً در روز‌های پس از ۳۱ اکتبر خواهد بود». یک مشاور دیگر جانسون نیز برگزاری انتخابات در روز‌های اول ماه نوامبر را رد نکرد.

به نوشته فایننشیال‌تایمز مشاوران نخست‌وزیر انگلیس اعتقاد دارند نمایندگان پارلمان پس از برگشت از تعطیلات تابستانی، جلسه رأی‌گیری درباره اعتماد به دولت را برگزار می‌کنند.

پیش از این  جرمی کوربین، رهبر مخالفان دولت در پارلمان و رئیس حزب کارگر تهدید کرده بود اگر بوریس جانسون همچنان بر برکسیت بدون توافق پافشاری کند، پارلمان رأی عدم اعتماد به او خواهد داد و انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد. (اینجا)

بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس که روز اول مرداد به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد طی روز‌های اخیر چندین بار تأکید کرد «بدون هیچ اما و اگری» در ۳۱ اکتبر  برکسیت  را اجرا خواهد کرد و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی خروج «بدون توافق» است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار