خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت بوریس جانسون به دنبال یک مسیر کوتاه و سریع برای دست‌یابی به توافق تجاری آزاد با آمریکا پس از برکسیت است.

انگلیس به دنبال دست‌یابی به توافق تجاری سریع با آمریکا بعد از برکسیت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، پس از اعزام دومینیک راب و لیز تروس به ترتیب وزیر امور خارجه و وزیر تجارت این کشور به آمریکا درصدد پیدا کردن یک مسیر کوتاه و سریع برای دست‌یابی به توافق تجاری آزاد با واشنگتن پس از برکسیت است.

راب پس از دیدار خود با مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، در واشنگتن گفت بسیار خوشحال است که این دیدار صورت گرفت. او گفت: «ما از اشتیاق و علاقه رئیس‌جمهور (ترامپ) در روابط انگلیس و آمریکا قدردانی می‌کنیم. برای رسیدن به یک توافق تجاری آزاد که برای هر دو کشور خوب باشد، انگلیس مشتاقانه منتظر همکاری با دوستان آمریکایی خود است. همچنین خواستار همکاری در زمینه چالش‌های امنیتی مشترک هستیم».

بنا به نوشته خبرگزاری فرانسه، قرار است راب با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، و همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار داشته باشد.

تروس نیز چند دیدار با مقامات ارشد تجاری آمریکایی داشته است. او پس از این دیدار‌ها گفت: «مذاکره و امضاء یک توافق تجاری آزاد مهیج با آمریکا یکی از الویت‌های اصلی من است. زمینه‌ها را از پیش آماده کرده‌ایم و به دنبال سرعت بخشیدن به این توافق هستیم تا کسب و کار‌ها بتوانند از این فرصت طلایی برای افزایش هر چه سریعتر تجارت با آمریکا بهره ببرند».

وزیر تجارت انگلیس در ادامه با اشاره به بالا بودن میزان سرمایه‌گذاری دو کشور در اقتصاد یکدیگر گفت: «می‌خواهیم مذاکرات رسمی به سرعت پیش برود».

عزم جانسون برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر، با یا بدون توافق سبب شده است توافق تجاری با دولت ترامپ اهمیت بیشتری برای این کشور پیدا کند. ترامپ که شباهت‌های فکری میان خود و جانسون می‌بیند پیش از این گفته بود پس از برکسیت روابط تجاری انگلیس و آمریکا می‌تواند سه یا چهار برابر آنچه اکنون است شود و از سوی دیگر جانسون در مقایسه با ترزا می، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، علاقه بیشتری به داشتن رابطه نزدیک با آمریکا دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار