گزارش‌ها حاکی از آن است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تصمیم دارد بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میرور، رسانه‌های انگلیس به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش دادند بوریس جانسون (نخست‌وزیر انگلیس) تمایلی برای مذاکرات مجدد در خصوص توافق خروج کشورش از اتحادیه اروپا ندارد و مسأله خروج بدون توافق در دستور کار وی قرار دارد.

اگرچه دفتر نخست‌وزیری انگلیس اصرار دارد که بوریس جانسون خواهان برگزاری گفت‌وگو‌های تازه در خصوص یک توافق جدید است؛ اما گزارش‌ دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نشان می‌دهد تصمیم بوریس جانسون، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به یک توافق است. این مسأله پس از آن بیان شد که نشستی میان «دیوید فراست» مشاور ارشد امور اروپایی بوریس جانسون و شخصیت‌های ارشد اتحادیه اروپا برگزار شد. مشاور ارشد بوریس جانسون خطاب به سران اتحادیه اروپا اعلام کرد انگلیس ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد؛ حال شرایط هرچه می‌خواهد، باشد.

دیلی میرور در ادامه نوشت: در پی گفت‌وگو‌های هفته گذشته، روزنامه‌های دیلی تلگراف و گاردین به نقل از یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کردند به نظر می‌رسد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، سناریوی اصلی دولت انگلیس است.

این دیپلمات اتحادیه اروپا همچنین گفت: واضح است انگلیس طرح دیگری ندارد و تصمیمی نیز برای گفت‌وگو که یک طرح بدان نیازمند است نیز ندارد.

سخنگوی داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری انگلیس) گفت: نخست وزیر خواهان ملاقات با سران اتحادیه اروپا و گفت‌وگو بر سر توافقی جدید است.

این اخبار پس از آن منتشر می‌شود که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت در پاییز به منظور تلاش برای متوقف کردن خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، درخواست رأی گیری برای «رأی عدم اعتماد» به دولت را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار