جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس گفت، به طور شفاف اصل ماده اعصاب از روسیه است و باید دولت روسیه را در این رابطه به چالش کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، جرمی کوربین JEREMY CORBYN رئیس حزب کارگر انگلیس گفت: باید روسیه را به خاطر عامل اعصاب به چالش بکشیم.

کوربین گفت: به نظرم ما باید این موضوع را به کنوانسیون بین المللی تسلیحات شیمیایی ارائه کنیم. ما باید دقیقا بدانیم که عامل اعصاب از کجا آمده است و چه فردی دستور آن را داده است تا اگر بتوانیم وی را تعقیب قضایی کنیم. به طور شفاف اصل این ماده از روسیه است و باید دولت روسیه را در این رابطه به چالش کشید. این کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود:اصل هرگونه ادعایی باید بر اساس شواهد باشد. من علاقمندم که بوریس جانسون وزیر خارجه اگر شواهدی دارد که در جریان دو سخنرانی خود همراه با نخست وزیر به مجلس عوام ارائه نکرده است در اختیار ما قرار دهد. به نظرم ما به افراد خونسردی نیاز داریم. ما به افرادی نیاز داریم که جدی باشند و بدون ملاحظه عمل نکنند.

رئیس حزب کارگر انگلیس در ادامه گفت:ما باید با دولت‌های دیگر رابطه داشته باشیم و باید محدوده‌ای را تعیین کنیم. به طور شفاف ما باید با روسیه رابطه داشته باشیم تا بتوانیم با دولت آن‌ها گفتگو کنیم. من دولت روسیه را در رابطه با حقوق بشر، چچن و سیاست خارجی آن‌ها به چالش می‌کشم. آیا این به معنای آن است که ما با آن‌ها گفتگو نکنیم؟ ابدا ما باید با آن‌ها گفتگو کنیم و تمامی این ارزش‌ها را یادآور شویم.

وی در پایان گفت: من در رابطه با استفاده از ماده عامل اعصاب بسیار روراست هستم. این موضوعی هولناک است. این یک قتل است. به نظر می‌رسد که ریشه عامل اعصاب از روسیه است و بنابراین باید دولت روسیه را به چالش بکشیم. ما و روسیه پیمان بین المللی تسلیحات شیمیایی را امضاء کرده ایم. ما با این پیمان‌ها جهان را از شر تسلیحات شیمایی و بیولوژیکی خلاص کرده ایم.

انتهای پیام/

رئیس حزب کارگر انگلیس روسیه را متهم به استفاده از ماده عامل اعصاب کرد

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار