ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربران

نقص امنیتی در توییتر سبب شده است اطلاعات کاربران به صورت غیرمجاز در این شبکه اجتماعی در دسترس عموم قرار گیرد.

ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته توییتر با انتشار اطلاعیه‌ای در حساب رسمی خود از یک خرابکاری که موجب انتشار بخشی از اطلاعات کاربران در فضاهای عمومی این شبکه اجتماعی شد، خبر داد. مسئولان توییتر معتقدند تبلیغ‌کنندگان غیرمجاز در این خرابکاری دست داشته وموجب بروز نگرانی در کاربران شده‌اند.


بیشتر بخوایند: مسدودسازی حساب کاربری مرتبط با رئیس جمهور آمریکا توسط توییتر


شرکت‌های بزرگ و مطرح در زمینه‌های مختلف تجاری همواره نگاهی سودجویانه به شبکه‌های پرمخاطب اجتماعی داشته‌اند و به دنبال آن هستند که با سیاست‌هایی خاص و حتی اتخاذ روش‌های غیرقانونی میلیون‌ها کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی را به سمت محصولات خود جذب کنند.

اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران در توییتر

یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغات شرکت‌های مختلف، توییتر است. توییتر با داشتن میلیون‌ها کاربر فعال در روز، محلی بسیار مناسب و پرمخاطب برای نشان دادن تبلیغ شرکت یا محصولی خاص است. مدیران توییتر سالانه میلیون‌ها دلار از طریق تبلیغات به نمایش گذاشته شده در این شبکه اجتماعی سودآوری دارند.

ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربران

مهم‌ترین نکته در هر شبکه اجتماعی رعایت حریم خصوصی و حفظ امنیت کاربران است.  یک کاربر غیرمجاز با نفوذ به حساب کاربری فرد مورد نظر خود در توییتر می‌تواند به اطلاعاتی نظیر نام و نام‌خانوادگی، کد تلفن منطقه و حتی اسم و فامیل واقعی کاربر دست پیدا کند.  توییتر در حوزه تبلیغات، دست شرکت‌های بزرگ تجاری را باز گذشته و همین امر تا حد زیادی امنیت عمومی این شبکه اجتماعی را پایین آورده است. 

ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربران

کارشناسان امنیت شبکه معتقدند بیشترین نفوذ از طریق اپلیکیشن توییتر هماهنگ با سیستم عامل iOS صورت گرفته است. هکرها با برنامه‌ریزی دقیق و طرح عملیات حساب شده، از سیستم‌های امنیتی توییتر رد شده و به اطلاعات موجود در حریم خصوصی کاربران دست پیدا کرده‌اند. فیسبوک نیز به این نقص امنیتی در توییتر واکنش نشان داده و از مسئولان این شبکه اجتماعی خواسته است به طور ویژه ابعاد موضوع را  بررسی کنند. 

انتهای پیام/

اشتراک داده‌های کاربران در توییتر بدون اطلاع آن‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.