رئیس کل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه بحث ورود ارز به کشور و شرایط در بازار ارز بهتر شده و این نشان دهنده موفقیت ما در کنترل بازار ارز است.

وضعیت بازار ارز کشور بهتر شده است/ تامین کالا‌های اساسی از اولویت دستگاه‌های دولتیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سامانه نیما هم بحث واردات ارز را بررسی می‌کنیم که خوشبختانه بحث ورود ارز به کشور نسبت به گذشته بهتر شده است و شرایط در بازار ارز بهتر شده و این نشان دهنده موفقیت ما در کنترل بازار ارز است. مشکلی در حوزه ارز نداریم و

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه بابیان اینکه در بحث کالا‌های اساسی هم مشکلی وجود ندارد، افزود:تأمین کالا‌های اساسی و ضروری مردم یکی از وظایف دستگاه‌های دولتی است، و بانک مرکزی به‌عنوان تأمین کننده ارز کالا‌ها است به همین دلیل به بندرامام خمینی آمدم تا از نزدیک وضعیت تأمین کالا‌های اساسی را رصد کنم.


بیشتر بخوانید: وضعیت دلار در بازار ارز چگونه است؟


او با اشاره به تامین کالاهای اساسی مردم اضافه کرد:کالا‌های اساسی مورد نیاز تأمین شده و در بندر امام خمینی (ره) بیش از حد نیاز، کالا‌های اساسی مانند نهاده‌های دامی و کشاورزی وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً ۹۰ درصد بیشتر است.

همتی بیان داشت: واردات کالا‌های اساسی نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است و دلیل اصلی آن این بود که بانک مرکزی به‌همراه وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی نسبت به ذخایر کالا‌های استراتژیک بیشتر حساس شده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: گلایه‌هایی درباره کُندی ترخیص کالا‌ها از بنادر وجود دارد و در بحث تأمین کالا‌های اساسی، ارز دولتی در اختیار وارد کنندگان قرار می‌گیرد و از صادرکنندگان بازپس نمی‌گیریم و سامانه تعهد ارزی را برای وارد کنندگان ایجاد کردیم تا اگر کسی به تعهداتش عمل نکند، متوجه نشویم.

انتهای پیام/م

صحبت های رئیس کل بانک مرکزی در باره بازار ارز کشور

برچسب ها: بانک مرکزی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.