آیت‌الله فلاحتی در آئین تجلیل از اصحاب رسانه گیلان گفت: خبرنگار باید درد‌ها و مشکلات جامعه را منصفانه و هوشمندانه انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که امروز به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت خبرنگار، محمود صارمی در مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت برگزار شد، گفت: خبرنگاران از جایگاه با شرافتی برخوردارند و این جایگاه زیبا و مقتدرانه است و نابسامانی‌ها را ساماندهی می‌کند.

او به ویژگی‌هایی که برازنده یک خبرنگار است، اشاره کرد و افزود: ایمان به خدا و قیامت لازمه کار خبرنگار است، زیرا آنچه می‌نگارد باید در قیامت پاسخگوی نگارش های خود باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اسلحه خبرنگار قلم است، اظهار داشت: خبرنگار باید در جایی که در ساحت مردمان ارزشی به سر می‌برد جهادی عمل کند، مانند آن مجاهدی که در خط مقدم جبهه با دشمنان اسلحه به دست می‌جنگد، اسلحه او قلم است و باید جهادی عمل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خبرنگار را امین مردم و خدا ذکر کرد و یادآور شد: خبرنگار باید امانتدار باشد، زیرا مردم، متولیان و مسئولان قلم را به دست اصحاب رسانه دادند بنابراین خبرنگار امین مردم و دولت است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اطلاعات دینی خبرنگار باید گسترده باشد، بیان کرد: خبرنگار باید بیانگر درد‌ها و مشکلات جامعه خود باشد و آن را منصفانه بگوید، زیرا مسئولان تمام مشکلات را نمی‌توانند ببینند و اگر هم ببینند در ترجیح اولویت‌ها ممکن است غفلت کنند.

او ادبیات فارسی را زیباترین ادبیات دنیا دانست و گفت: خبرنگار باید ادبیات فارسی را بداند تا مطالب را ادیبانه، عالمانه و هوشمندانه به مردم برساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: خبرنگار باید حقایق را منتقدانه، عالمانه، هوشمندانه و از سر سوز انتقال دهد و چنین خبرنگاری در هر جا که باشد موفق است.

انتهای پیام/ع

سخنرانی آیت الله فلاحتی در آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه

برچسب ها: مطبوعات ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.