اذعان بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی اینترنتی آمریکایی به افزایش ترافیک

مدیران پرمخاطب‌ترین تاکسی‌های اینترنتی آمریکا اعتراف کردند که ناوگان حمل و نقل‌‍ آن‌ها بر ترافیک شهرهای این کشور افزوده است.

اذعان بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی اینترنتی در آمریکا به بیشتر کردن ترافیک شهرهابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های خدماتی اوبر-Uber و لیفت-Lyft با وجود رقابت با یکدیگر نکات مشترک زیادی نیز در حوزه کاری خود دارند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌‍‌های پیش روی این دو شرکت  طراحی الگویی مناسب برای کاهش ترافیک شهرها و ایجاد نظم ترافیکی هم‌زمان با گسترده‌تر شدن ناوگان حمل و نقل خود است.


بیشتر بخوانید: آزار و اذیت جنسی مسافران خانم توسط رانندگان تاکسی اینترنتی آمریکایی


نتایج تحقیقات اخیر کارشناسان ترافیک لیفت و اوبر نشان داده است که ناوگان حمل و نقل این دو شرکت به صورت چشمگیری بر روی ترافیک شهرهای ایالات متحده آمریکا تاثیر گذاشته است. پس از انتشار این آمارها مدیران هر دو شرکت به نقش لیفت و اوبر در افزایش ترافیک شهرهای مختلف آمریکا اعتراف کردند ولی تنها خودروهای  خود را سبب شلوغ‌تر شدن خیابان‌ها ندانسته و عامل اصلی ترافیک سنگین را اتومبیل‌های شخصی تک سرنشین می‌دانند. 

اعتراف اوبر و لیفت به افزایش ترافیک خیابان‌ها

در حالی که بررسی‌ها حاکی از افزایش چشمگیر خدمات حمل و نقل عمومی و پر شدن خلا‌های ناوگان مترو، اتوبوس و تاکسی در یک دهه اخیر است ولی همچنان شاهد این موضوع هستیم که مردم به سمت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی گرایش پیدا کرده‌اند و ترجیح می‌دهند حتی برای مسیرهای کوتاه نیز از خدمات اوبر و لیفت استفاده کنند. 

اذعان بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی اینترنتی در آمریکا به بیشتر کردن ترافیک شهرها

در حال حاضر اوبر و لیفت بیشترین فعالیت را در شهرهای بوستون، شیکاگو، سانفرانسیکو، لس‌آنجلس و واشنگتن دارند. خدمات Uber و Lyft در شهرهای بوستون و واشنگتن به ترتیب موجب ۱۳.۴ و ۷.۲ درصد افزایش ترافیک شده است. کارشناسان معتقدند اگرچه امروز در آمریکا بسیاری از مردم به سمت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی گرایش پیدا کرده‌اند ولی در آینده‌ای نزدیک و با زیاد‌تر شدن حجم ترافیک، مسافران ترجیح می‌دهند با دوچرخه، مترو یا اتوبوس به مقصد خود برسند. 

اذعان بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی اینترنتی در آمریکا به بیشتر کردن ترافیک شهرها

البته هنوز هم خودروهای شخصی مهم‌ترین عامل ترافیک در شهرها هستند. مدیران لیف و اوبر به مسئولان شهری پیشنهاد داده‌اند برای کمتر شدن میزان ترافیک، عوارض معینی برای تردد در خیابان‌های شهر تعیین شود تا مردم تمایل کمتری به استفاده از خودروهای خود داشته باشند. 

انتهای پیام/

خدمات اوبر و لیفت موجب افزایش ترافیک شهرها شده است

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار