حداحافظی همیشگی با پیام‌رسان BBM

شرکت بلک بری خبر حذف و از دسترس خارج شدن پیام‌رسان با سابقه خود را اعلام کرد.

حداحافظی همیشگی پیام رسان BBMبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی شرکت Emtek که مسئولیت طراحی پیام رسان BlackBerry Messenger را بر عهده داشته است اعلام کرد، پیام رسان BlackBerry Messenger از امروز از دسترس خارج خواهد شد. شرکت مذکور از ماه گذشته نیز امکان عضو شدن کاربران جدید را از دسترس خارج کرده بود و تنها کاربرانی که در این پیام‌رسان عضو بودند امکان استفاده از آن را داشتند. در حالی که BBM ساعت‌های پایانی کار خود را سپری می‌کند، شرکت بلک بری پیام رسان جدیدی را با نام BBM Enterprise عرضه کرده است که طبق اعلام خود شرکت بلک بری در این پیام رسان سعی شده است امنیت تا حد چشم‌گیری نسبت به پیام رسان BBM بالا رود.

این مسنجر برای سیستم عامل‌های Android، iOS، Windows و Mac هم اکنون در دسترس است و کاربران می‌توانند با مراجعه به استورهای معتبر، این پیام رسان را دریافت کنند. شرکت بلک بری سه ساله پیش اعلام کرده بود قصد دارد تا خدمات پیام رسان BBM را بالاتر ببرد و از این طریق کاربران بیشتری را جذب خود کند اما با وجود عرضه شدن پیام رسان‌هایی با ویژگی‌های خوب و جدید ، تمام تلاش‌های بلک بری بیهوده بود و روز به روز وضعیت این پیام‌رسان بدتر می‌شد. 

حداحافظی همیشگی پیام رسان BBM

بلک بری در وب سایت خود اعلام کرد، پیام رسان BBM بر اساس تمام توان شرکت ما ساخته شد و این شرکت به آنچه که تا امروز ساخته است افتخار می‌کند. از طرفی کوچ کردن کاربران ازبلک بری به سیستم عامل‌های دیگر ، باعث شد تلاش‌های این شرکت دیده نشد و پیام رسان ما در حاشیه باقی بماند. 


بیشتر بخوانید: گوشی هوشمند میزو 16Xs معرفی شد +تصاویر


این پیام رسان برای کنار زدن پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر ، فیسبوک و اسنپ چت ، آن‌ها را به کلی از پیام رسان خود حذف کرد و حتی کاربرانی که از BBM استفاده می‌کردند توانایی فرستادن پیام را از BBM به این شبکه‌های اجتماعی نداشتند. همچنین بلک بری سرویس تاکسی اینترنتی را نیز وارد پیام رسانش کرد تا از این طریق شاید بتواند این پیام رسان را احیا کند اما باز هم تلاش‌های بلک بری بی نتیجه ماند. اما سوالی که الان پیش می‌آید این است که آیا پیام رسان جدید BBMe می‌تواند با سایر پیام رسان‌ها رقابت کند یا مانند نسل قبلی خود بی طرفدار خواهد ماند.

انتهای پیام/

پیام رسان BBM از امروز برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار