رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در خصوص اعتبار مورد نیاز برای بازسازی سینما پیروزی کرمانشاه گفت : هم اکنون ساخت سینما خیلی گران قیمت بوده و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی سینما پیروزی و تبدیل آن به مجتمع فرهنگی نیاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهرستانی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت : ما با شرایط فعلی اقتصادی به رقم فوق نیاز داریم که کار را به جای مناسبی برسانیم، اما هنوز هیچ اعتباری در این زمینه نداریم.

او با بیان اینکه سینما توجیه اقتصادی ندارد، گفت : اگر این پروژه یک طرح تجاری یا مسکونی باشد، صد‌ها نفر از بخش خصوصی استقبال می‌کنند و پای کار می‌آیند، اما در بحث سینما به دلیل اینکه در کشور ما فعلا در کوتاه مدت بازده اقتصادی سریعی ندارد، نمی‌توانیم بخش خصوصی را چندان ترغیب کنیم که پای کار بیاید.

او افزود: اگر چند طبقه پاساژ روی سینما بسازیم می‌شود که بخش خصوصی پای کار بیاید، اما وقتی ما می‌خواهیم کلا به یک مجتمع فرهنگی در کرمانشاه تبدیل شود که در آن بخش هایی، چون پردیس سینمایی پلاتو نمایش، استودیو موسیقی و... باشد، متاسفانه نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی رغبتی ندارد که ورود کند.

این مسئول با بیان اینکه ما همچنان در این زمینه تلاش خود را ادامه می‌دهیم، گفت: ما تلاش می‌کنیم که یکی از دو طرف (بخش دولتی و بخش خصوصی) را راغب کنیم که پای کار بیایند.

آزادی در خصوص بخش دولتی گفت: وزارت ارشاد در سال گذشته تفاهم نامه‌ای با رقم بالایی با استان کرمانشاه امضا کرده است، اما صنعت سینمایی کرمانشاه از این تفاهم نامه بی بهره بود.

او افزود: ما هم اکنون به دنبال ساخت یک برج ۸ یا ۹ طبقه هستیم که در آن همه امکانات یک فرهنگی از جمله پردیس سینمایی، سالن پلاتو نمایش، باغ علمی کودکان، استودیو موسیقی و استودیو تصویری دیده شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: ما ۲ سال است که پیگیر این موضوع هستیم، اما از سوی مسئولین رغبتی برای همکاری برای ساخت آن وجود ندارد.

او در خصوص مدت تعطیلی سینما پیروزی کرمانشاه افزود: این سینما از حدود سال ۸۷ تعطیل است و ساختمان سینما به دلیل اینکه در زلزله آسیب جدی دیده بود، کاملاً تخریب شد و در انتظار ساخت است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: مکرراً در حال مکاتبه با مسئولین استانی در این زمینه هستیم و هر چند که به صورت شفاهی قول‌هایی در این زمینه داده شده است، اما متاسفانه رغبتی به صورت عملی برای انجام این کار در مسئولین استان نمی‌بینیم که بخواهند برای ساخت سینما اقدامی انجام دهند.

این مسئول تعداد سالن‌ها و صندلی‌های سینمایی را جزو شاخص‌های فرهنگی و توسعه هر کشور و منطقه‌ای دانست و گفت: اگر به لحاظ فرهنگی و براساس استاندارد‌های سازمان ملل متحد بخواهند کشور‌ها را بسنجند، تعداد سالن‌های سینمایی آن را مدنظر قرار می‌دهند.

آزادی گفت: تمایل داریم با استفاده از ساخت سینما، شاخص‌های فرهنگی کرمانشاه را گسترش دهیم و این نکته خیلی مهمی است، اما ما رغبتی برای این موضوع نمی‌بینیم.

وی گفت: هدف ما این است که با ایجاد این مرکز فرهنگی، به عنوان قطب فرهنگی غرب کشور، حداقل از استان‌های همدان و کردستان عقب نباشیم. در حالی که آن‌ها خیلی وضعیتشان از ما مطلوب‌تر است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: این امکانات را در کرمانشاه نداریم و تا به حال نیز در این زمینه موفق نشده ایم و هر چند که مسئولین قول‌هایی به صورت شفاهی داده اند، اما این قول‌ها هنوز عملی نشده است.

 

 

انتهای پیام/د

سینما توجیه اقتصادی ندارد

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.