رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: حدود ۹ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم و به همین دلیل چند ماهی می‌شود که حساب‌های فدراسیون مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در مقطع حساس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ قرار داریم و در سه ماه آینده تلاش می‌کنیم سهمیه‌های بیشتری برای تیراندازی کشورمان در المپیک کسب کنیم.

دادگر درباره عملکرد مالی فدراسیون فدراسیون تیراندازی گفت: ۲ سال پیش که رئیس فدراسیون تیراندازی شدم در حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشتیم. بعد‌ها متوجه شدم ۸۰ هزار دلار هم به لازلو، سرمربی سابق تیم ملی بدهکار هستیم که مجموع بدهی هایمان را به ۱۷ میلیارد تومان می‌رساند. فدراسیون را بازسازی و به تدریج بدهی هایمان را پرداخت کردیم. طلب ۸۰ هزار دلاری لازلو را با دلار بالای ۱۳ هزار تومان پرداخت کردیم که چیزی بیشتر از یک میلیارد تومان برای فدراسیون خرج برداشت. ۶۰۰ میلیون تومان هم به شرکت تجهیز پرداخت کردیم. همچنین بدهی هایمان به فدراسیون جهانی، کنفدراسیون آسیا، هتل ها، وزارت دفاع و آژانس‌های هواپیمایی را پرداخت کردیم. در مجوع ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان از بدهی را پرداختیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص بدهی مالیاتی فدراسیون تیراندازی که منجر به مسدود شدن حساب‌های این فدراسیون شده است، اظهار داشت: از سال ۹۱ تا ۹۵ فدراسیون باید اظهار نامه مالیاتی را اعلام می‌کرد، اما فدراسیون‌ها به گمان این که فکر می‌کردند از پرداخت مالیات معاف هستند، مالیاتی نپرداختند. قبل از تصدی من در فدراسیون بدهی‌های مالیاتی پرداخت نشده و اکنون چیزی نزدیک به ۹.۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم که به همین دلیل ۴، ۵ ماهی می‌شود که حساب‌های فدراسیون مسدود شده است. از سال ۹۶ که من به فدراسیون آمدم اظهارنامه به موقع اعلام شد.

وی در ادامه بیان کرد: در جلساتی که با مسئولان وزارت ورزش داشتیم این مسائل بیان شده و اختیارات مالی از فدراسیون‌ها گرفته شده است. وزیر ورزش نامه‌ای به وزیر دارایی فرستاده و از او خواسته این عملیات متوقف شود تا ماده ۱۵۱ دوباره بررسی شود. با وجود پیگیری‌هایی که تاکنون داشته ام همچنان حساب فدراسیون بسته است. همچنین حساب من و رئیس قبلی فدراسیون و خزانه دار قبلی و فعلی نیز بسته شده است.

وی در خصوص اعزام اهداف پروازی به مسابقات فنلاند بدون سرمربی گفت: در اهداف پروازی در تراپ فرشید عبدالمحمدی هدایت تیم را بر عهده دارد. در ارمنستان یک مربی آوردیم که نتایج مثبتی داشت. رکورد‌ها نشان می‌دهد در تراپ شرایط خوبی داریم و در اسکیت رامتین بشارتی بعد از ۴ سال رکورد کشور را شکست. اگر ورزشکاران ما با همین روند ادامه دهند و بتوانند همین رکورد‌ها را در قزاقستان تکرار کنند سکوی نخست برای ایران خواهد بود.

دادگر ادامه داد: اگر رکورد‌های بچه‌ها در فنلاند تکرار شود بشارتی وارد فینال می‌شود و دوستی فاصله‌ای تا ورود به فینال ندارد. تلاش می‌کنیم این دو به فینال برسند و سهمیه المپیک را بگیرند. عملکرد اهداف پروازی مثبت است و ما به موفقیت آن‌ها امید زیادی داریم. با توجه به مشکلات اقتصادی سیاست ما و وزارت ورزش بر این است که از اعزام‌های غیر ضروری، به ویژه افرادی که حضورشان در مسابقات ضرورتی ندارد پرهیز کنیم.

وی در خصوص زمین سلفچگان که در زمان هاشمی با مبلغ ۲ میلیارد خریداری شده بود، گفت: در زمان فدراسیون قبلی ۴ قطعه زمین برای ایجاد کارخانه سلاح و مهمات در سلفچگان خریداری شده بود. این زمین در اجرا مشکل داشته و وزارت دفاع مخالفت کرده است. الان در یک منطقه دور زمینی متعلق به فدراسیون است و ما دنبال تعیین تکلیف آن هستیم. رسید فروش آن را در مجمع عنوان کردیم که موافقان بیشتر از مخالفان بودند. ما منتظریم که صورت جلسه به دست ما برسد. ما می‌خواستیم با پروسه قانونی این زمین فروش برسد و کمک حال فدراسیون باشد. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم خارج از چارچوب قانونی عمل کنیم. مبلغ زمین سلفچگان هم ۱۵ میلیارد تومان نیست بلکه کارشناسان حدود ۶ میلیارد تومان ارزش گذاری کرده‌اند.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره مشکلات تجهیزاتی ورزشکاران این رشته عنوان کرد: مهمات داخلی در مسابقات برون مرزی به کار ما نمی‌آید و باید به فشنگ‌های درجه یک خارجی دسترسی داشته باشیم. این مشکل برای امروز نیست و به دنبال راه حل هستیم. در ساچمه مشکلی نداریم. در اهداف پروازی با فشنگ داخلی تمرین می‌کنیم. بزرگترین مشکل ما در فشنگ خفیف است. فشنگ داخلی حتی به درد تمرین هم نمی‌خورد و اغلب نامرغوب است. مجبوریم تیم را با هزینه اضافه به مسابقات اعزام کنیم تا فشنگ بگیریم. تهیه فشنگ خفیف سخت و گران است.

دادگر تصریح کرد: فدراسیون تیراندازی اولین سهمیه را گرفت. ما ۳ رویداد پیش رو داریم و برای افزایش سهمیه ناامید نیستیم. درباره فشنگ و مهمات باید بگویم که تولیدات داخلی به ما جواب نمی‌دهد و باید از فشنگ خارجی استفاده کنیم. این مشکل از قبل بوده و ما به دنبال راه حل هستیم. درباره ساچمه مشکلی نداریم و در اهداف پروازی در داخل از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم. مشکلات ما عمیق است. برای تهیه فشنگ مجبوریم تیم را زودتر اعزام کنیم تا تیم بتواند با فشنگ استاندارد تمرین کند.

وی در خصوص اینکه صورت‌های مالی فدراسیون در مجمع مشکل داشته تاکید کرد: وزارت ورزش صورت‌های مالی را تهیه کرده و ما موظف هستیم طبق آن عمل کنیم. این امکان وجود دارد چند درصد از یک بخش در بخش دیگری هزینه شود، ولی این پول از فدراسیون خارج نمی‌شود. این‌ها بیشتر به نظر مدیران راس فدراسیون مرتبط است. ما با مصوبه هیئت رئیسه کار‌ها را انجام می‌دهیم و برای هیچی با آبروی خودمان بازی نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص گلایه‌های مطرح شده در مجمع عمومی که در قزوین برگزار شد، گفت: در مجمع قزوین گلایه‌ها را شنیدیم برخی احساسی و برخی منطقی و به جا بود. بعضی‌ها انتظار دارند در اعزام‌ها همراه تیم باشند که وزارت ورزش با این امر مخالف است. در حال حاضر برای ما و وزارت ورزش این امر مهیا نیست. برخی انتظار دارند سرمربی تیم ملی باشند. اما در حال حاضر الهام هاشمی سرمربی تیم ملی است که با حضور وی شرایط تیم بسیار عالی است.

وی در خصوص شرایط کسب سهمیه المپیک تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم که ۴ سهمیه المپیک کسب کنیم البته این قطعی نیست، ولی در رابطه با مدال نه می‌توانم و نه قولی می‌دهم، ولی آرزوی من این است که مدال المپیک را بر گردن تیراندازان بیندازم.


بیشتر بخوانید:

نجمه خدمتی پرچمدار کاروان ایران در یونیورسیاد شد

ناکامی تیراندازان ایرانی در مونیخ

تیم ملی تیراندازی امروزعازم هند می‌شود


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون تیراندازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار