تیراندازان ایرانی رقابت‌های جام جهانی مونیخ را بدون کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام جهانی تیراندازی مونیخ از ۵ تا ۹ خرداد در حالی برگزار شد که هیچ یک از تیراندازان ایرانی نتوانستند سهمیه‌ای برای المپیک توکیو به دست بیاورند. در این رقابت‌ها که با حضور بیش از ۹۰۰ تیرانداز از سراسر دنیا برگزار شد، ۱۷ ورزشکار ایرانی حضور داشتند.

سرمربی تیم ملی بانوان پیش از اعزام به این بازی‌ها از آمادگی بالای ملی پوشان صحبت کرد، اما حتی نجمه خدمتی که پیش ازاین اولین سهمیه ایران را برای حضور در المپیک توکیو به دست آورده بود، نتوانست راهی فینال شود. در این بازی‌ها به جز گلنوش سبقت الهی هیچ یک از تیراندازان نتوانستند به فینال بازی‌ها راه یابند که البته سبقت الهی نیز با قرار گرفتن در جایگاه هشتم از کسب سهمیه المپیک بازماند.

ناکامی تیراندازان ایرانی در مونیخ

نوروزیان با قرار گرفتن در جایگاه بیست و دوم، بهترین نتیجه را بین مردان کسب کرد

در مرحله مقدماتی تفنگ بادی مردان، حسین باقری، مهیار صداقت و امیر محمد نکونام حتی در بین ۵۰ تیرانداز برتر هم قرار نگرفتند. در بخش تفنگ ۳ وضعیت مردان، پوریا نوروزیان با قرار گرفتن در رتبه بیست و دوم بهترین رنکینگ را برای مردان ایران در این بازی‌ها به دست آورد.

نتایج ضعیف در بخش بانوان تکرار شد

در ماده تفنگ بادی زنان، آرمینا صادقیان درجایگاه نهم ایستاد و در این ماده الهه احمدی به رتبه‌ای بهتر از هجدهمی دست پیدا نکرد و در مرحله حذفی تفنگ ۳ وضعیت احمدی به دلیل اینکه در گروه خود چهارم شده بود از راهیابی به فینال این بخش باز ماند.

اما جایی که نگرانی‌ها را برای تیر اندازی ایران بیشتر می‌کند، بخش تفنگ ۳ وضعیت بانوان بود که در این ماده نجمه خدمتی، تیرانداز حاضر در المپیک توکیو با قرار گرفتن در رتبه بیست و هفتم بهترین نتیجه را برای بانوان ایرانی به دست آورد و دو تیرانداز دیگر تیم ملی بانوان نتیجه‌ای ضعیف‌تر از خدمتی کسب کردند.

ناکامی تیراندازان ایرانی در مونیخ

تیم‌های میکس مثل انفرادی ظاهر شدند

اما در آخرین بخش از این مسابقات تیم‌های میکس ایران شامل یک تیر انداز مرد و یک تیر انداز زن بودند. از ایران ۲ تیم در این ماده شرکت کردند. تیم اول ایران شامل گلنوش سبقت اللهی و وحید خندان در رتبه هفتم ایستادند و تیم دوم ایران با حضور هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی به جایگاهی بهتر از بیست و پنجمی نرسیدند.

سقوط چشم‌گیر تیراندازان در رنکینگ ماه ژوئن

امروز (شنبه) جدید‌ترین رنکینگ تیراندازی از فدراسیون جهانی اعلام شد که در اکثر ماده‌ها تیراندازان ایرانی با سقوط چشم گیری در این رنکینگ مواجه شده اند. در بخش ۱۰ متر و تفنگ ۳ وضعیت، همه‌ی تیراندازان ایرانی در رنکینگ سقوط داشته اند. در همین ماده در بخش بانوان، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده به ترتیب با ۲۱ و ۴۸ پله صعود داشته اند. اما نجمه خدمتی بانوی تیرانداز ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با ۵ پله سقوط در جایگاه ۴۶۱ دنیا قرار گرفته است.

ناکامی تیراندازان ایرانی در مونیخ

در رنکینگ جدیدی که از سوی فدراسیون جهانی تیر اندازی اعلام شده است در ۱۰ ماده ۳۶ تیرانداز ایرانی حضور دارند که ۲۶ تیرانداز ایرانی نسبت به ماه گذشته با سقوط در جدول مواجه شده اند، ۳ تیرانداز بدون تغییر هستند یا تازه به رنکینگ اضافه شدند و فقط ۷ تیر انداز نسبت به رنکینگ قبلی در جدول و ماده‌ی خود توانستند رتبه‌ای بهتر کسب کنند.


بیشتر بخوانید:

آخرین رده‌بندی جهانی تیراندازان در ماه ژوئن

تیم میکس تپانچه کشورمان هفتم جهان شد

سبقت الهی در جایگاه هشتمی تپانچه ۲۵ متر ایستاد


انتهای پیام/

سقوط در رنکینگ جهانی تیراندازی بعد از کسب نتایج ضعیف در مونیخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار