رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در جهت پرداخت کارانه معوق ۱۴ ماهه پرستاران تمام تلاش خود را خواهیم داشت.

کارانه معوق ۱۴ ماهه پرستاران تمام پرداخت می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تجمع صنفی پرستاران در محل تالار شهید چمران بیمارستان قائم (عج)، گفت: خدمت پرستاران یکی از عزتمندترین خدمات به مردم بوده و این گروه نقشی بسیار کلیدی در امر درمان بیماران دارند.

او  افزود: پرستاران مشکلات زیادی دارند و ما هم در تلاش در جهت رفع این مشکلات هستیم، اما با افتخار می‌گوییم که این گروه زحمتکش باوجود کارانه معوق ۱۴ ماهه، پرداخت اضافه کار و دیگر مشکلاتی که دارند ثانیه‌ای از وظیفه خطیری که بر عهده دارند غافل نیستند و در جهت پرداخت این معوقات تمام تلاش خود را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آنچه که حق‌وحقوق پرستاران است باید به‌صورت کامل پرداخت شود، گفت: اگر حقی از پرستاران در بحث کارانه و دیگر موضوعات تضییع شده باید به‌طور جد پیگیر باشند و اگر این حق توسط دولت پرداخت نشد بنده شخصاً از جیب خودم پرداخت می‌کنم.

دارابی تصریح کرد: قانون تعرفه‌گذاری پرستاران ۱۲ سال قبل در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما اجرای آن با مشکلاتی همراه بوده و در تلاش هستیم که این مشکلات هرچه‌سریع‌تر برطرف شود؛ تعرفه پرستاری در شرایط فعلی که تحریم‌ها و تورم‌ها بالا بوده بسیار پائین بوده است.

او تاکید کرد: هجوم بیماران به مراکز درمانی دولتی پس از طرح تحول سلامت که خدمات بسیاری را برای مردم لحاظ کرده بسیار بالا بوده و بیش از ۸۰ درصد بیمارانی که به مراکز درمانی خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند در بیمارستان‌های دولتی بستری شده‌اند، اما این سیل جمعیتی مانع خدمت‌رسانی شایسته و به‌موقع نشده است.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

مراجعات ۸۰ درصد بیماران به مراکز درمانی دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.