رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت : جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی-کوانی (کوانگ) -، ۲۱ تا ۲۵ مرداد برگزار می‌شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ایمان درخشی رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت : اهمیت این موضوع تا حدی است که طعم و مزه غذا‌ها و خوراکی‌ها می‌تواند عامل برای انتخاب مقصد سفر از سوی گردشگران باشد.

او با بیان اینکه کرمانشاه بلحاظ داشتن غذا‌ها و شیرینی‌های محلی خوشمزه و مورد پسند ذائقه‌های مختلف شهره است، گفت : همین موضوع ما را بر آن داشت تا اولین جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی را برگزار کنیم و امیدواریم برپایی این جشنواره در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد و حتی به شکل منطقه‌ای و ملی برگزار شود.

درخشی با اشاره به تدارک برگزاری این جشنواره از ۲۱ تا ۲۵ مرداد در محل شهربازی کرمانشاه و در حاشیه جشن شب‌های نیلوفری، افزود: امکان حضور علاقمندان در این جشنواره فراهم شده و غرفه‌هایی با قیمت پایین (۲۵ هزار تومان) در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد که هم می‌توانند خوراکی‌های تهیه شده را به فروش برسانند و هم در مسابقه شرکت کنند.

به گفته درخشی علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این جشنواره باید به فرهنگسرا‌های سطح شهر مراجعه کنند.

او افزود: از پنج شب برگزاری این جشنواره، عموم علاقمندانی که ثبت نام کرده اند، می‌توانند - با پخت غذای مربوطه در منزل- در چهار شب آن شرکت کنند و یک شب مختص رستوران‌ها و برند‌های حوزه غذا و خوراکی است.

درخشی گفت: شب اول این جشنواره به پخت آش عباسعلی که از غذا‌های محبوب کرمانشاه است اختصاص دارد و شرکت کنندگان شب اول تنها مجاز به عرضه این غذا هستند.

به گفته درخشی شب دوم جشنواره نیز به پخت خورش خلال و یا سیب پلو و شب سوم به شیرینی‌های محلی کرمانشاه نظیر بژی اختصاص خواهد داشت.

او افزود: شرکت کنندگان شب چهارم جشنواره نیز که تنها رستوران‌ها هستند، تنها مجاز به عرضه دنده کباب و کباب کرمانشاهی می‌باشند.

او با بیان اینکه وعده صبحانه بین کرمانشاهیان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: شب پایانی جشنواره مختص صبحانه کرمانشاهی است.

درخشی با اشاره به داوری خوراک‌های شرکت داده شده در جشنواره توسط داوران و مردم، گفت: نتایج داوری‌ها و انتخاب برترین‌ها در اختتامیه جشنواره شب‌های نیلوفری معرفی خواهند شد.

کوانی (کوانگ) به معنی اجاق است .

 

 

انتهای پیام/د

طعم و مزه غذا‌ها و خوراکی‌ها عامل انتخاب مقصد سفر

 

برچسب ها: شورای شهر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.