رئیس اداره امور عشایری نیکشهر گفت: بازگشایی حدود ۵۴۰ متر راه ۲ روستای عشایری زهیگ و گریگ از توابع منطقه گرگان دهستان مهبان این شهرستان به منظور دسترسی به امکانات ضروریست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سیما دهقان رئیس اداره امور عشایری نیکشهر اظهار داشت: برای بازگشایی راه‌های مناطق عشایری شهرستان نیکشهر از جمله راه‌های محدوده کوهستانی و سخت‌گذر منطقه گرگان و مهبان با کمبود شدید اعتبارات رو به رو هستیم و باید مسئولان استانی و کشوری خارج از نوبت و به طور ویژه اقدام کنند.

او افزود: برای بازگشایی راه روستا‌های گریگ و زهیگ منطقه گرگان اعتبار نیاز است و علیرغم اینکه می‌خواهیم مردم از راه مناسب و آسفالته بهره‌مند شوند، ولی کمبود اعتبارات سبب شده تا همیشه شرمنده مردم باشیم.

رئیس اداره امور عشایری نیکشهر با بیان اینکه در برخی از استان‌های کشور همه راه‌ها آسفالت شده افزود: وزارت راه و شهرسازی برای یکسال تعدادی دستگاه سنگین نظیر بولدزر، بیل مکانیکی، لودر و کامیون در اختیار این شهرستان قرار دهد تا تمام راه‌های روستایی و عشایری منطقه بازگشایی شود.

او بیان کرد: امسال در کمیته برنامه ریزی نیکشهر از سوی اداره امور عشایر بازگشایی ۲۸ کیلومتر راه روستا‌های سبز و مکی و ساخت راه بطول ۳۱ کیلومتر شامل روستا‌های گروگدپ ۱۵ کیلومتر و گرگان بطرف داروکان ۱۶ کیلومتر پیشنهاد شده است.

دهقان اظهار داشت: از مسئولان دستگاه‌های دست اندرکار بویژه وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار می‌رود برای رفع مشکلات آسفالت حدود ۲۳ کیلومتر راه اورنگ تا آخرین روستای گرگان و آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت تمامی روستا‌های محدوده هدف گردشگری گرگان توجه ویژه داشته باشند.

او افزود: خواسته‌ها و انتظارات زیاد، اما اعتبارات نیز محدود است به همین سبب اولویت نخست بازگشایی و ساخت راه برای روستا‌های با جمعیت بالاست تا مردم در مناطق روستایی گروگدپ، مکی بالا، مکی پایین، منطقه کوسفید بنت، توتان و مهمدان، جوگن چاهان، نگور تاج آباد، هبودان، آهوران، سبز و باکورحوزه بخش مرکزی و روستای بارگ دن بخش بنت از راه بهره‌مند شوند و سپس به سراغ روستا‌های کم جمعیتی نظیر زهیگ و گریگ گرگان خواهیم رفت.

رئیس اداره امور عشایری نیکشهر گفت: متاسفانه تعداد زیادی از روستا‌های این شهرستان نظیر زهیگ، گریگ، سکن، نگور و ده‌ها روستای دیگر با سکونت عشایران فاقد برق، مراکز بهداشتی و درمانی بویژه آنتن دهی تلفن همراه هستند که نیاز است مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

او با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند از حداقل امکاناتدولتی نظیر راه، برق، تلفن و اینترنت بهره‌مند شوند افزود: عشایر نیکشهر کم توقع بوده و به حداقل امکانات راضی هستند.

دهقان تصریح کرد: با بازگشایی ۵۴۰ متر راه ۲ روستای زهیگ و گریگ جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر از مزایای این راه بهره مند می‌شوند.

او بیان کرد: مردم این ۲ روستا با توانایی و هزینه شخصی و با بیل و کلنگ هم اینک یک راه در حد یک تا ۲ متر بازگشایی و در حد تردد یک موتور سیکلت و رفت و آمد انسان و چهارپایان درست کرده اند.

انتهای پیام/گ

بازگشایی  راه  روستای زهیگ و گریگ نیکشهر ضروریست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار