مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان وبلوچستان گفت: بانک توسعه تعاون در قالب طرح «چشمه تعاون» تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به تعاونی‌های سیستان و بلوچستان پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ محمد علی محترم در نشست هم اندیشی طرح چشمه تعاون که با حضور مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌های استان برگزار شد افزود: طرح چشمه تعاون به‌منظور افزایش ضریب نفوذ بانک در بخش تعاون و شناسایی و جذب تعاونی‌ها در سراسر کشور، برای ارائه خدمات به این بخش توسط بانک توسعه تعاون اجرا می‌شود.

او افزود: افزایش سطح همکاری با تعاونی‌ها، شناسایی دقیق‌تر نیاز تعاونی‌ها و بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های متقابل و همچنین فعال‌سازی و تقویت بنیه مالی و اعتباری تعاونی‌ها ازجمله مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌آید.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه این بانک آمادگی پرداخت تسهیلات طبق اساسنامه و مقررات در راستای حمایت از بخش تعاون استان را دارد گفت: طرح‌های بزرگی در سیستان و بلوچستان با حمایت بانک توسعه تعاون در استان در حال اجراست که شرکت تعاونی آریا پروفیل چابهار از جمله‌ی این طرح هاست.

محترم همچنین با اشاره اینکه این بانک بعنوان یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر است افزود: بانک توسعه تعاون استان در حال حاضر از حیث بالاترین درصد جذب و پرداخت این تسهیلات در سیستان و بلوچستان، رتبه اول را در بین ۴ بانک عامل اجرای این طرح داراست.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این نشست افزود: ۲ هزار و ۲۴۸ تعاونی در استان با یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۰۹ نفر عضو و اشتغالزایی ۴۲ هزار و ۳۷۱ نفر فعال هستند.

اله نظر شه بخش گفت: ۱۱۹۴ تعاونی معادل ۵۳ درصد کل تعاونی های استان در بخش تولیدی فعالیت می کنند و مابقی در بخش های خدماتی و توزیعی فعال هستند.

او با بیان اینکه اجرای طرح چشمه تعاون باعث افزایش تعامل بین اتحادیه ها و تعاونی های استان با بانک توسعه تعاون می شود گفت: خدماتی که در این طرح توسط بانک توسعه تعاون ارائه می شود، بخش زیادی از مشکلات بخش تعاون استان را در حوزه تسهیلات و حمایت های مالی مرتفع می سازد.

او همچنین خواستار همکاری بیشتر تعاونی ها و اتحادیه های استان با بانک توسعه تعاون شد و افزود: شرکت های تعاونی که در این بانک فاقد حساب هستند و یا اطلاعات حساب آنها تکمیل نیست، می بایست نسبت به افتتاح حساب و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

شه بخش گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان برای اجرای بهتر و مطلوب تر این طرح با همکاری بانک توسعه تعاون، جلسات مستمر را بصورت ماهانه با روسای ادارات متبوع، شعب بانک توسعه تعاون و تعاونی ها و اتحادیه های سراسر استان برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

بهره مندی تعاونی‌های سیستان و بلوچستان از تسهیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار