معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : بدون شک و بی اغراق یکی از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید برجسته سازی موضوع آسیب‌های اجتماعی است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : بدون شک و بی اغراق یکی از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید برجسته سازی موضوع آسیب‌های اجتماعی و در صدر اهمیت قرار دادن آن برای تصمیم گیران کلان کشور بوده است.

او گفت : به نحوی که در آغاز دولت، وزیر کشور با آسیب شناسی کارشناسانه و تبیین بجا و مجاب کننده در قالب گزارشی به مقامات عالی نظام، مجموعه نهاد‌ها و مسئولان کلان را متمرکز مساله کرد. خط درشت این اهتمام نیز تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر ۲۰ سال عقب افتادن کشور از مساله آسیب‌های اجتماعی بوده است.

الهی تبار افزود : با این سطح توجه و تمرکز، استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از حوزه‌های درگیر در آسیب‌های اجتماعی، با اولویت‌های ۵ گانه حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و نقاط بحرانی آغاز به اقدام در این مسیر کارشناسانه و هدفمند نمود که اولویت آن‌ها بحث حاشیه نشینی بوده است.

او افزود : استان کرمانشاه با عملکرد خود در تمرکز بر موارد یادشده به ویژه سکونت گاه‌های غیر رسمی- به عنوان مساله اولویت دار استان- توانسته اعتماد و اطمینان شورای اجتماعی کشور را با جذب منابع دریافت کند. به نحوی که موضوع حاشیه نشینی با فعالیت ۵ دفتر تسهیلگری در کرمانشاه دنبال شد و امروز باعث امیدواری است که اعلام می‌شود کرمانشاه به مرحله دوم توانمندسازی حاشیه نشین هارسیده و دفاتر تسهیل گری عملیات و اقدام خود را در این مرحله با ایجاد ۴ دفتر جدید شروع کرده اند.

الهی تبار گفت : توضیح آنکه ۵ دفتری که در سال ۹۷ شروع بکار کردند با شناسایی کامل خصوصیات محلات، اطلاعات لازم برای هر گونه فعالیت اجتماعی، فرهنگی، زیرساختی و ... را به طور کارشناسانه مهیا نموده اند. علاوه بر این، دفاتر تسهیل گری، در ۳ مرحله که مرحله دوم آن دارای ۷ گام اساسی از ورود محلات تا توانمندسازی و بالا بردن تاب آور‌ی و پیگیری مشکلات مردم را دربرمی گیرد فعالیت دارند.

او گفت : گام دوم در محور سکونت گاه‌های غیر رسمی مرحله‌ای اساسی و نقطه عطفی در دگردیسی ترکیب اجتماعی کرمانشاه خواهد بود چرا که این دوران ورود به مرحله توسعه درون زا با استفاده از توان اجتماعی و گام گذاشتن در عصر هدایت گری دولت تعریف می‌شود که نتیجه آن توسعه اقتصادی و حرکت مستقل جامعه خواهد بود. این اقدام البته با ۴ دهه تاخیر در ایران روی می‌دهد، اما درک اهمیت آن برای استمرار حرکت‌های اصلاح گرانه و آسیب زدا ضرورت دارد.

الهی تبار افزود : از این رو مرحله دوم توانمندسازی سکونت گاه‌های غیر رسمی که در واقع اصلی‌ترین مرحله کار محسوب می‌شود جدیت و اهتمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها را می‌طلبد که با مدیریتی متعهدانه و قائل به اهمیت موضوع، پای کار بوده و در محلات نقش آفرین شوند.

 

 

انتهای پیام/د

آسیب‌های اجتماعی در صدر اهمیت قرار دارد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.