مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از آغاز اردوی منطقه‌ای نشاط و امید به میزبانی استان زنجان خبرداد و گفت: این اردو با حضور ۲۰۵ نفر از دبیران پسر کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان‌های غربی و مرکزی به میزبانی زنجان آغاز به کار کرد.

آغاز اردوی نشاط و امید دبیران پسر کانون‌های جمعیت هلال احمر شمالغرب به میزبانی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شهرام میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ، از آغاز اردوی منطقه‌ای نشاط و امید به میزبانی استان زنجان خبرداد و گفت: این اردو با حضور ۲۰۵ نفر از دبیران پسر کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان‌های غربی و مرکزی به میزبانی زنجان آغاز به کار کرد.

او گفت: در این اردو دبیران پسر کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان‌های البرز، همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین، کردستان، آذربایجان غربی اردبیل و زنجان حضور دارند.

این مقام مسئول افزود: هدف از برگزاری اردوی نشاط و امید افزایش مشارکت اعضای جوان کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی در تصمیم گیری و زمینه سازی برای برقراری مستمر اعضا با این جمعیت به منظور بهره مندی از ظرفیت آنها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اردو یکی از این برنامه‌های سازمان جوانان این جمعیت است که امسال با شعار" نشاط جوانی، مشارکت اجتماعی"، رویکرد تشکیلاتی و ارائه آموزش‌های کاربردی در پیشبرد امور و انجام فعالیت‌های کانونی و ارتقای محتوایی برنامه‌ها توسط دبیران کانون‌های دانشجویی است.

میرزایی گفت : در کنار این اردو آموزش در مقوله های، ارزش گذاری کار داوطلبانه، کمک‌های اولیه روانشناختی، مدیریت کانون‌ها و مهارت زندگی (ازدواج بدون شکست) برای دبیران کانون‌های شرکت کننده در این اردو ارائه می‌شود.

او افزود: بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه، موزه مردان نمکی، رختشویخانه، بازار بزرگ و حیسنیه اعظم زنجان از دیگر برنامه‌های اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب کشور برای دبیران کانون‌های فعال هلال احمر از ۱۳ تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای نخستین بار اردو‌های نشاط و امید در سالجاری به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و تا سال گذشته این اردو‌ها به صورت متمرکز برگزار و ۳۱ استان با جزیره کیش در بندر انزلی برگزار کننده بودند.

اسماعیل نعمتی یادآوری کرد: برگزاری این اردو‌ها به صورت منطقه‌ای بر اساس درخواست به جوانان عضو مجمع کشوری کانون‌های دانشجویی انجام شده و با توجه به اینکه برخی از استان‌ها مسافت طولانی تا بندر انزلی داشتند، این اردو‌ها منطقه‌ای برگزار می‌شود.

او افزود: استان زنجان، یکی از چهاراستان میزبان برای اردوی منطقه‌ای نشاط و امید است.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان فعالیت‌های تفریحی، آموزشی و تشکیلاتی در این اردو برنامه ریزی شده که شرکت کنندگان اقدام به تبادل تجربیات فعالیت‌های خود می‌کنند تا بتوانند نقاط قوت برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده تقویت و نقاظ ضعف را رفع کنند.

نعمتی ادامه داد: آموزش‌ها به دبیران کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی در اردو‌ها برگزار و علاوه بر این نیز برای توانمند سازی آن‌ها با هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش این مهم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اوافزود: در حال حاضر در بخش جوانان ۸۰۰ کانون، دانشجویی، ۹۰۰ در بخش روستایی ۷۰۰ و بخش طلاب نیز بیش از ۲۰۰ کانون هلال احمر فعال وجود دارد که ماهیت برنامه‌های این کانون‌ها از طریق مجامع بوده و توسط اعضا برنامه‌ها تعریف و اجرا شود.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: برنامه‌های فرهنگی، مسابقات و انگیزشی در اردو‌ها برگزار می‌شود و تلاش داریم که شرکت کنندگان با مفاهیم بشر دوستی آشنا و از توانمندی‌های آن‌ها در حوادث، سوانح طبیعی و در حوزه امدادی با همکاری سازمان امداد و نجات استفاده کنیم.

پیش از این ، اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب دختران نیز از ۶ تا ۹ مرداد با حضور ۱۳۲ برگزار شد.

انتهای پیام /ک 

زنجان میزبان دبیران پسر کانون‌های جمعیت هلال احمر شمالغرب کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.