شهربابک مستعد رویش انواع گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت:این شهرستان مستعد رویش انواع گیاهان دارویی مرتعی و دارویی است.

شهربابک مستعد رویش انواع گیاهان داروییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فراشه؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان دارای ۱۴۰ هکتار زعفران، ۵۰ هکتار گل محمدی و ۵/۸ هکتار گیاهان داروئی شامل گاوزبان، کاسنی، به لیمو، چای ترش بادرنجبوئیه، زیره سبز و زرشک است.
او با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی تاریخ کشت انواع گیاهان دارویی از اواخر اسفند ماه تا اواخر فروردین ماه است و بسته به دوره رشد گیاه برداشت ازاواخر خرداد ماه تا اوایل تیر ماه ادامه دارد، افزود: برداشت از مراتع نیز در سال‌های پر باران از اواسط خردادماه تا اوایل تیر ماه در شهرستان انجام می‌شود که در این دوره کاشت تا برداشت از مزارع و مراتع جمعا ۳۰۰ نفر بصورت فصلی مشغول بکار می‌شوند که با توجه به کیفیت و قیمت گیاهان تولید شده، توسعه کاشت و فرآوری گیاهان دارویی از صرفه اقتصادی بالای برخوردار است.

فراشه بیان داشت: شهرستان شهربابک دارای چندین کارگاه خانگی و یک کارگاه نیمه صنعتی گلاب گیری می‌باشد که متاسفانه به علت نداشتن مجوز و برند قادر به صادر کردن محصولات خود نمی‌باشند و بازار فروش محصولات فرآوری شده دربازار داخلی شهرستان و شهر‌های همجوار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به رویکرد دولت در توسعه کشت گیاهان با نیاز آبی کم، این مدیریت با آموزش‌های گروهی، انفرادی، برگزاری بازدید ترویجی، چاپ مقاله در نشریه‌های محلی، تهیه و توزیع بروشور ترویجی– آموزشی، ارائه مشاوره و راهنمایی جهت تهیه پیاز، نشا و بذر مرغوب و معرفی متقاضیان به سازمان جهت صدور معرفی نامه وارد کردن پیاز و نشاء همچنین اختصاص تسهیلات از تولید کنندگان این عرصه حمایت می‌کند.

شهرستان شهربابک با توجه به پوشش گیاهی غنی در مراتع و آب و هوای مناسب جهت رویش انواع گیاهان دارویی مرتعی مستعد کاشت گیاهانی مرتعی مانند آلاله، آویشن، کاسنی، گزنه، پونه، زیره و .. و گیاهان غیر مرتعی مانند زعفران، گل محمدی، چای ترش و به لیمو است.

انتهای پیام/ح

شهربابک میزبان گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار