رئیس پلیس راه استان کرمانشاه به برخی عواقب سرعت در تصادفات رانندگی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : رانندگی یکنواخت مسافرت را برای سرنشینان اتومبیل راحت کرده، اما سرعت بالا منجر به از دست دادن اصطکاک و ریسک تصادف خواهد شد.

وی گفت : وقتی اتومبیلی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به مانعی برخورد می‌کند در ۲ صدم ثانیه سپر در هم شکسته و اتومبیل فشاری ۳۰ برابر وزن خود را تحمل می‌کند.

 حیدری افزود: در ۴ صدم ثانیه راننده و سرنشینان هر کدام با فشاری برابر ۲ تن به جلو پرتاب شده و در ۵ صدم ثانیه بدن راننده با همان نیروی ۲ تنی با فرمان اتومبیل برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: در هفت صدم ثانیه سرنشین جلویی به داشبورد می‌خورد و در ۹ صدم ثانیه سر سرنشینان به شیشه اتومبیل برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: در یک دهم ثانیه سرنشینان عقب نیز به سرنشینان جلو می‌پیوندند و این در حالی است که هنوز ۹۰ درصد از ثانیه اول باقی مانده است.

 حیدری در پایان گفت: رعایت سرعت مطمئنه تنها عاملی است که از شدت حادثه جلوگیری کرده و رانندگان به واسطه آن بتوانند در مواقع خطر با داشتن زمان و فرصت کافی تصمیم صحیح را اتخاذ و از خود واکنش درستی نشان دهند .

 

 

انتهای پیام/د

رانندگی یکنواخت مسافرت را برای سرنشینان اتومبیل راحت کرد

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.