مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: کار تعمیرات ۲۸۰۰واحد مسکونی در شهر سیل‌زده پلدختر تمام شده‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلام‌حسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن استان اصفهان به‌عنوان ستاد معین در شهر پلدختر و روستا‌های بخش مرکزی انتخاب شد که ما از روز ۱۳ فروردین در شهر سیل‌زده پلدختر مستقر شدیم و روز‌های اول سیل با کمک مردم، نیرو‌های جهادی، سپاه و ارتش با ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن اصفهان در حدود دو ماه لایروبی منازل مردم و شهر پلدختر که ۳۰ هکتار بود انجام شد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با لایروبی شهر کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و تجاری را انجام دادند، افزود: هزار و ۲۰۰ مستأجری که در منازل مسکونی و تجاری حضور داشتند، هم ارزیابی شده‌است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کار تعمیرات ۲ هزار ۸۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره‌ای که پرداخت شد توسط مردم شروع‌شده، عنوان کرد: خوش‌بختانه امروز حدود ۸۵ درصد واحد‌های تعمیری، تجاری و مسکونی شهر پلدختر تمام شده‌است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۲۵ واحد تجاری و مسکونی تعمیری در شهرپلدختر و روستا‌ها وجود داشت که ۲ هزار ۲۹۴ واحد تسهیلات خود را دریافت کردند و در حال انجام تعمیرات بوده یا تعمیرات آن‌ها به پایان رسیده‌است.

خانی با اشاره به اینکه در شهر پلدختر نزدیک ۴۰۰ واحد مسکونی که در حاشیه رودخانه کشکان قرار داشت تخریب شده‌بود که حدود ۱۴۵ واحد، چون درحریم رودخانه یا در حریم ۲۰ متری دیوار ساحلی قرار داشت باید جابه‌جا می‌شد، گفت: راه‌وشهرسازی و سازمان ملی مسکن زمین خریداری کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داد که ما هم به‌صورت معوض در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امیدوارم با پروانه ساخت‌هایی که مردم دریافت می‌کنند طی هفته آینده کار ساخت‌وساز تمام واحد‌ها در زمین چهار هکتاری آغاز شود، خاطرنشان کرد: در شهر پلدختر کار احداث ۱۴۰ واحد مسکونی شروع‌شده که کار آواربرداری و تخریب، پروانه ساخت، نظارت و تهیه نقشه برای تمام این واحد‌های احداثی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان رایگان انجام شده‌است.

خانی با اشاره به اینکه در ۲ روستای بخش مرکزی به‌سبب نبود پل مشکلاتی وجود داشت که خوش‌بختانه پل‌ها توسط اداره راه‌وشهرسازی نصب‌شده و بنیاد مسکن بحث بازسازی را در این روستا‌ها به‌طور جدی آغاز کرده‌است، اظهار داشت: برای روستا‌های چم‌مهر، بابازید، خرسدر علیا و مورانی نزدیک ۱۸ هکتار زمین برای آن‌ها تملک کردیم که آماده‌سازی این زمین‌ها انجام‌شده و کار بازسازی در روستا‌ها هم با کمک مردم ونیرو‌های بسیجی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای بازسازی دیوار ساحلی در ۲ روستای بابازید و چم‌مهر به کمک وزارت نیرو آمده و مشاور نیز گرفته شده‌است، افزود: آن‌ها طرح دادند که تا یک هفته آینده این طرح‌ها قطعی و پیمانکار مشخص شده که دیوار ساحلی انجام می‌شود، ولی بقیه روستا‌ها با وزارت نیروست و ملکف شدند که ساماندهی رودخانه‌ها را در این روستا‌ها در کنار دیوار ساحلی انجام دهند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در ستاد سیل به واحد‌های مسکونی که مالک خانه مشخص است تسهیلات می‌دهیم و به خانوار‌های فرعی که در روستا‌ها زمین داشته باشند وام‌های بازسازی توسط بنیاد مسکن به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و مصالح ارزان‌قیمت کارخانه توسط بنیاد مسکن اصفهان داده می‌شود.

وی در رابطه با ارائه تسهیلات به واحد‌های تجاری بیان کرد: ۴۵ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت و تعمیرات واحد‌های تجاری در نظر گرفته و پرداخت‌شده، ولی برای کسب‌کار و اجناس از ۱۵ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات توسط دولت در نظر گرفته شده که مصوبه دولت است و در اختیار ما نیست.

انتهای پیام/پ

 

بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

برچسب ها: سیل ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.