مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۲۸۰ هزار و ۴۶۹ نفر فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ هزار و ۷۷۵ نفر بیکار هستند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص آمار دانش‌آموخته‌گان و یا جوانان در حال تحصیل دوره آموزش عالی کشور را ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : ۲۸۰ هزار و ۴۶۹ نفر از این آمار، تعداد افراد فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل استان کرمانشاه هستند.

وی ۱۷۷ هزار و ۹۰۰ هزار نفر از آمار افراد فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل استان کرمانشاه را جزو جمعیت فعال و ۱۰۲ هزار نفر دیگر از آن را در گروه جمعیتی غیرفعال عنوان کرد و گفت  کل جمعیت فعال یاد شده، ۱۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر شاغل و ۵۰ هزار و ۷۷۵ نفر بیکار و یا جویای کار هستند.

وی به اشاره به عدم ارتباط سیستماتیکی صحیحی بین نظام آموزشی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: سیاست‌گذاری‌های استان طی ۲ سال گذشته در راستای مهار نرخ بیکاری و کاهش آن خوب بوده، ولی این هنوز کافی نیست.

عزیزی ادامه داد: برای کنترل و کاهش نرخ بیکاری آمار افراد فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل استان و نزدیک شدن نرخ بیکاری آن به متوسط کشوری نیازمند ارائه برنامه‌های ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های استان در راستای مهارت‌آموزی به دانشجویان هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

۵۰ هزار و ۷۷۵ نفر بیکار هستند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.