مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت : هدف از راه اندازی سامانه سجام، نظارت مردم بر کار مردم و مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سیدعلی اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بحث نظارت در کشور را یکی از برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دانست و گفت : سامانه سجام به آدرس  http://sajam.adliran.ir در این راستا راه اندازی شده و تاکنون ۷۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

رفاهی به دوران تحول که با شروع به کار آیت الله رئیسی در مسند دستگاه قضایی آغاز شده اشاره کرد و افزود: در این مدت از میان آسیب‌های موجود در کشور ۱۳ چالش و ۶ ابرچالش شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی زیادی در کشور داریم که به صورت متمرکز اقدام به نظارت می‌کنند، گفت : ما به این نتیجه رسیدیم که از طریق نظارت‌های غیرمتمرکز و در قالب استفاده از ظرفیت‌های مردمی نظارت‌ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه ما در کار‌های اجرایی دخالت نمی‌کنیم و هدف ما پیشگیری از وقوع جرم در همه بخش‌ها است نه مچ گیری، گفت: تاکنون هشت هزار گزارش از طریق مردم وارد سامانه سجام شده که از این تعداد یک هزار مورد اصالت سنجی شده است.

وی گفت: مردم گزارش‌هایی را می‌توانند در این سامانه ثبت کنند که بتوان با اقدام در آن راستا از وقوع یک جرم در حوزه‌های مختلف پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های وارد شده به سامانه سجام در اختیار مسئولان عالی رتبه کشوری و استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد توضیح داد که هدف ما این است که تعداد پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه و سیستم قضایی کشور کاهش یابد.

وی قوه قضائیه را به تعبیر رهبر معظم انقلاب ملجاء و پناهگاه مردم دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد برخلاف قانون عمل کند و هر زمانی که حقی از کسی ضایع شد می‌تواند از طریق دستگاه قضایی پیگیر حق خود باشد.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه سخنانش گفت: برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضاییه موظف است به تمامی وظایف خود به شکل کامل بپردازد و در این راستا از ظرفیت‌های مردمی بهره می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم از اطاله دادرسی خسته شده اند و گلایه دارند، گفت: قضات هم از این وضعیت مکدر هستند و باید تلاش کنیم سالانه به طور متوسط جلوی پنج درصد از رشد پرونده‌ها را بگیریم .

انتهای پیام/د

ثبت نام  ۷۵ هزار نفر در سامانه سجام

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.