تلاش کاخ سفید برای سرو سامان دادن به اوضاع مشوش دستگاه اطلاعاتی آمریکا

کاخ سفید از دفتر اطلاعات ملی آمریکا خواست تا فهرستی از کارمندان ارشد اطلاعاتی این کشور را در اختیار دولت قرار دهد.

ادامه تلاش کاخ سفید برای سرو سامانه دادن به دستگاه اطلاعات ملی آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی بیست، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال تهیه فهرستی درباره مقامات اطلاعاتی ارشد این کشور است.

دیلی بیست به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد کاخ سفید اخیرا از دفتر مدیر اطلاعاتی آمریکا خواسته است تا فهرستی از تمامی کارمندان با دستمزد بالا که به مدت ۹۰ روز یا بیشتر در آنجا مشغول بکار بوده‌اند، را در اختیار آن قرار دهد. به نظر می‌رسد این درخواست بخشی از تلاش کاخ سفید برای یافتن یک مدیر موقت برای دفتر اداره ملی آمریکا باشد. هر چند نگرانی‌ها در بخش‌های مختلف، درباره نفوذ رویکرد سیاسی بر جامعه اطلاعاتی آمریکا افزایش یافته است.

در درخواست کاخ سفید تنها فهرست افرادی درخواست شده که در دفتر مدیریت اطلاعات ملی کار می‌کنند و جز رده‌های دستمزدی کارمندان ارشد قرار می‌گیرند.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی این کشور در ۱۵ ماه اوت (مرداد) از سمت خود کناره گیری می‌کند. ترامپ همچنین جان راتکلیف، نماینده جمهوری خواه را به عنوان نامزد برای تصدی این مقام معرفی کرد. اما با کناره گیری راتکلیف هم از نامزدی این پست، وضع مدیریت دستگاه اطلاعات ملی آمریکا همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

بر اساس قوانین فدرال، معاون رئیس دستگاه اطلاعات ملی در صورت کناره گیری رئیس خود می‌تواند جانشین او شود. سو گوردون هم اکنون این مقام را در اختیار دارد و چند دهه است که در دستگاه اطلاعات ملی آمریکا مشغول فعالیت است. با این حال جز تیم ترامپ محسوب نمی‌شود. گفته می‌شود کاخ سفید به دنبال فردی قابل اعتماد برای جانشینی کوتس است. روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد کاخ سفید در تلاش است تا مانع ترفیع گوردون شود.

هنوز مشخص نیست که دلیل کاخ سفید برای درخواست چنین فهرستی چه بوده است با این حال گفته می‌شود به دنبال جانشینی برای گوردون است. کوتس که از سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا استعفا کرده است بار‌ها دیدگاه‌های ترامپ را در خصوص تهدید روسیه، ارزیابی‌های او درباره کره شمالی و ریشه کنی کامل داعش زیر سوال برده بود. رسانه‌های آمریکا پیش از این هدف رئیس‌جمهور این کشور از معرفی راتکلیف را به کنترل درآوردن دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا عنوان کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار