پیام رئیس‌جمهور آمریکا به مقامات اطلاعاتی این کشور: وفادار باشید یا در غیر این صورت بروید

براساس گزارش‌های منتشره، قرار است یک چهره وفادار به دونالد ترامپ که روایات رئیس‌جمهور را در همه موارد تایید و تصدیق می‌کند جای «دن کوتس» را بگیرد.

پیام رئیس‌جمهور آمریکا به مقامات اطلاعاتی این کشور: وفادار باشید یا در غیر این صورت برویدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ­نیویورکر در گزارشی با اشاره به عزل و نصب‌های جدید در دستگاه اطلاعاتی آمریکا نوشت پیام دونالد ترامپ به مقامات اطلاعاتی آمریکا یک چیز است: وفادار باشید یا در غیر این صورت بروید.

به موجب این گزارش، معرفی جان راتکلیف، دادستان سابق فدرال و نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره از ایالت تگزاس، به عنوان مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا، روشن‌ترین نشانه از سیاسی شدن نهاد‌های اطلاعاتی آمریکاست.

روز چهارشنبه گذشته جان راتکلیف در جریان برگزاری جلسه استماع رابرت مولر، بازرس سابق فدرال در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، در دفاعی جانانه از ترامپ، مولر را متهم کرد که در اقدامی غیرقانونی نام رئیس‌جمهور را لکه‌دار کرده است. وی از مولر پرسید چرا با وجودی که در گزارش نتیجه گیری شده ترامپ مرتکب خلافی نشده است، باز تاکید می‌کند این موضوع موجب برائت رئیس جمهور نمی‌شود. وی در ادامه با چاپلوسی می‌گوید می‌داند دونالد ترامپ بالاتر از قانون نیست، ولی نباید هم آنطور که در گزارش مولر آمده در جایگاهی پایین‌تر از قانون قرار بگیرد.

راتکلیف همچنین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر حمایت خود را از رئیس جمهور به نمایش گذاشت و ادعا کرد مولر در نگارش متن گزارش خود اختیار لازم را نداشته و در واقع " تیم حقوقی هیلاری کلینتون " این گزارش را نوشته است. شش ساعت پس از انتشار این مصاحبه بودکه ترامپ اعلام کرد راتکلیف را به جای دن کوتس، برای تصدی ریاست دستگاه اطلاعاتی این کشور در نظر گرفته است.

منابع آگاه به تایمز گفتند ترامپ از تماشای دفاع راتکلیف از وی و زیر سوال بردن مولر لذت برده است ولی انکار کردند که این موضوع دلیل معرفی وی برای تصدی این سمت بوده است.

با این همه سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت سنا با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: روشن است راتکلیف به این خاطر انتخاب شد که با اظهارات عوام‌فریبانه خود علیه رابرت مولر بازرس ویژه سابق، وفاداری کورکورانه خود را به ترامپ به اثبات رساند.

دن کوتس که از سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا استعفا کرده است بار‌ها دیدگاه‌های ترامپ را در خصوص تهدید روسیه، ارزیابی‌های وی درباره کره شمالی و ریشه کنی کامل داعش زیر سوال برده بود. ولی حالا یک چهره وفادار به ترامپ که روایات رئیس جمهور را در همه موارد تایید و تصدیق می‌کند قرار است جای کوتس را بگیرد.

جیمز کلاپر، مدیر اسبق اطلاعات ملی در این باره می‌گوید روشن است رئیس جمهور با این اقدام می‌خواهد کسی در این سمت قرار بگیرد که اولویت نخست وی قبل از هر چیز وفاداری به دونالد ترامپ باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار