فرمانده انتظامی استان همدان از کشته شدن سالانه ۴۰۰ نفر در جاده‌های استان همدان خبر داد.

کشتن شدن سالانه ۴۰۰ نفر در جاده‌های استان/ کشف یک تن و ۳۰۰ کیلو مواد مخدر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان همدان با اشاره ۴   برنامه و  رسالت مهم و اساسی پلیس در برخورد با معضلات اجتماعی،گفت: مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، ایجاد انضباط اجتماعی و ترافیکی و از همه مهمتر آموزش شهروندی از برنامه های مهم و اصلی پلیس به خصوص پلیس جامعه محور است.

وی با اشاره به معضل مواد مخدر در جامعه گفت: برخورد با معضل اعتیاد و مواد مخدر نیازمند یک عزم جدی از سوی دانشگاه و جامعه در حوزه آموزش است که  در این بین خانواده و مدرسه نقشی مهم و اساسی دارد.

کامرانی صالح در ادامه بیان کرد: افکار و شخصیت کودکان و نوجوانان در بستر خانوداه و مدرسه شکل می گیرد و هدایت می شود  که باید به طور ویژه مورد توجه جامعه و خانواده ها قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با با بیان اینکه در ۴ ماه نخست سال بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف و ظبط شده است، گفت: آموزش و آگاه سازی جامعه از کودکی و نوجوانی نقش مهمی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر دارد.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا  در استان همدان بیان کرد: در ۴ ماه نخست سال بیش ۸۰میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان کشف و ضبط شده است.

کامرانی صالح در ادامه افزود: همدان به دلیل محوریت غرب کشور و یکی از محورهای مواصلاتی مهم به سمت پایتخت محل عبور کالای قاچاق بیشتری است که با هوشمندی همکاران پلیس بسیاری از این کالا های قاچاق به مقصد نمی رسد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به شیوه های نوین و جدید قاچاق کالا توسط قاچاقچیان گفت: پلیس با امکانات به روز و توانمندی و هوشیاری بالا  سد محکمی بر سر راه قاچاقچیان است.

وی با اشاره به برنامه های پلیس برای انضباط اجتماعی و ترافیکی در سطح استان گفت: یکی از دغدغه های مهم پلیس توجه جدی به معضلات اجتماعی و ترافیکی است که نیازمندفرهنگ سازی جدی به خصوص از سوی دستگاه های مسئول است.

کامرانی صالح  با بیان اینکه هر چقدر در این زمینه فرهنگ سازی شود باز، کم است، گفت: مسئولیت و ظرفیت دستگاه های مربوطه در این زمینه بسیار مهم است که هیچگونه کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به کشته شدن سالانه ۱۸ هزار نفر در جاده های کشور،گفت:این تعداد در استان همدان ۴۰۰ نفر در سال است که بیش از ۲ درصداز آمار کشوری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به  اینکه حوزه آموزش از برنامه های مهم پلیس در مبارزه با معضلات و مشکلات جامعه است، بیان کرد: اقدامات و برنامه های قابل قبولی در حوزه آموزش در دست اجرا است که امید است بخش قابل توجهی از  مشکلات و معضلات اجتماعی با آموزش پیشگیری و برطرف شود.

کامرانی صالح افزود: در طول ۴ ماه نخست سال بیش از ۵۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه بیان کرد: سامانه ۱۱۰ نقش مهم و اساسی در اطلاع رسانی و آموزش بین مردم و جامعه دارد.

انتهای پیام/د.ا

کشف سالانه یک تن و ۳۰۰ کالای قاچاق در استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار