وزیر نیرو گفت: تابستان ۹۸ حدود ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی و از ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید جلوگیری شد.

لبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار کرد: تابستان امسال حدود ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد و این میزان صرفه‌جویی از ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری جلوگیری کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه انتظار ما این بود که اوج بار مورد نیاز در تابستان ۹۸ بیش از ۶۱ هزار مگاوات باشد، گفت: اما قله‌ای که مدیریت کردیم ۵۷ هزار مگاوات بیشتر نبود و به عبارتی حدود ۳۳۰۰ مگاوات مصرف، مدیریت شد.


او ادامه داد: منابعی که در قبال صرفه جویی برق در اختیار ما قرار گرفته است در خدمت تولید کشور و پایداری صنعت برق خواهد بود و به این  بدین معناست که اخلاق خوب مصرف صحیح در آب و برق به سرعت در کشور جای خودش را باز کرده است و نوید آینده‌ای توام با آسایش، امنیت خاطر و رفاه را به جامعه می‌دهد.

وزیر نیرو با اشاره به قرار داشتن در نیمه مرداد و اوج بار مصرف برق، ابراز کرد: همراهی و همکاری مردم  در بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی به منظور مدیریت مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
انتهای پیام/
 

فرهنگ استفاده صحیح از انرژی در کشور نهادینه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار