سرپرست فرمانداری هندیجان از نظارت ستاد تنظیم بازار بر شناور‌های صیادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بویری سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: ساماندهی، نظارت و تنظیم بازار کالا‌های اساسی در شهرستان، لازم است و به همین منظور هر شناور صیادی باید ۲۰۰ کیلوگرم ماهی وارد بازار هندیجان کند.

او افزود: مصوبه ستاد تنظیم بازارتعیین سهمیه مشخص برای اختصاص ماهی از سوی شناور‌های صیادی هندیجان  است و در صورتی که چنین اقدامی صورت نگیرد، با هماهنگی که صورت گرفته از این پس سهمیه سوخت این شناور‌ها قطع و از سفر بعدی آن‌ها به دریا جلوگیری می‌شود.

بویری بیان داشت: نظارت بر قیمت و عرضه کالا‌هایی اساسی از جمله، مرغ و ماهی اولویت ستاد تنظیم بازار است و شناور‌های دریایی سوخت دولتی دریافت می‌کنند و بر همین اساس آن‌ها را موظف می‌دانیم به اینکه بخشی از صید خود را در بازار این شهرستان عرضه کنند.

رئیس شورای تامین شهرستان هندیجان ادامه داد: این شناور‌ها اجازه ندارند که صید خود را در دریا به فروش برسانند و یا به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر کنند همچنین از کارشناسان مربوطه خواسته شده تا برای کشف قیمت صحیح صید از دریا، قیمت ماهی و میگو را از دیگر شهر‌های جنوبی کشور مورد پایش و بررسی قرار دهند تا بعد از این اقلام در هندیجان دارای نرخ مصوب خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: فروش مرغ نیز همچنان با قیمت مصوب استانی یعنی ۱۲۹ هزار ریال ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت، با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/م

نظارت بر شناورهای صیادی در هندیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.