رییس سازمان صمت خوزستان گفت: برخورد با متخلفان و مسببان افزایش قیمت مرغ در استان الزامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان گفت: بخشی از تخلفات بازار مرغ توسط کشتارگاه‌ها و بخشی هم از سوی مرغداران و مراکز خرده فروشی صورت می‌گیرد که می‌بایست برخورد جدی در این خصوص صورت گیرد.

او بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان ۱۲۹ هزار ریال مصوب شده است.

نظری با بیان اینکه مانور نظارت بر قیمت مرغ نیز از ۵ مردادماه در استان آغاز شده است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۱۲۹ هزار ریال در ستاد تنظیم بازار استان، اما در بازار اهواز و استان شاهد افزایش قیمت این قلم کالا بودیم که بخشی از تخلفات توسط کشتارگاه‌ها و بخشی هم از سوی مرغداران و مراکز خرده فروشی صورت می‌گیرد که می‌بایست برخورد جدی در این خصوص صورت گیرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به توزیع لاستیک دولتی در استان افزود: با توجه به اینکه توزیع لاستیک در شهر اهواز انجام می‌گرفت این امر موجب ایجاد ازدحام رانندگان می‌شود که مقرر شد عاملین توزیع لاستیک در سطح استان مشخص شوند.

رییس سازمان صمت نبود وجود کارت هوشمند را از جمله مشکلات رانندگان دانست وخ واستار ایجاد راهکار‌هایی به منظور توزیع لاستیک‌های دپو شده و اختصاص سهمیه ۱۵ درصد لاستیک مصوبه تنظیم بازار و نظارت بر حسن توزیع آن در سطح استان شد.

فعالسازی سامانه واردات کولر در خوزستان

عبدالرحمان ناصریان معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اعلام وزارت صمت از ۴۰ روز پیش جذب و توزیع لاستیک به طور کامل به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بخش ۱۵ درصد سهمیه مصوبه تنظیم بازار که سازمان صمت متولی توزیع آن بود نیز به این اداره کل محول شد و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت فقط در زمینه نظارت این کالا فعالیت خواهند داشت.

او افزود: لاستیک‌هایی که از طریق بندر امام وارد شد و لاستیک‌های تشویقی که به استان اختصاص داده شد وهمچنین اختصاص روغن ماشین آلات اقدامات مناسبی بود که در این خصوص صورت گرفت.

ناصریان تصریح کرد: در خصوص بحث لاستیک سبک بیشترین سهمیه توزیع در سطح کشور مربوط به استان خوزستان می‌شود و توانستیم طی دو سه ماهه اخیر نزدیک ۷ عامل جدید هم به عواملی که کار توزیع را انجام می‌دهند اضافه کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه سامانه واردات کولر تنها برای استان خوزستان فعال شده است، بیان داشت: از ۲ سال قبل سامانه واردات کولر بسته شده بود و این کالا جزو کالا‌های لوکس و غیر اساسی در نظر گرفته شده بود، ولی با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت استاندار خوزستان و با توجه به اینکه این کالا جزو کالای مورد نیاز مردم این استان است سامانه واردات کولر برای استان خوزستان باز شده است.

ناصریان اظهار کرد: اولویت واردات این کالا به تعاونی مرزنشینان اختصاص دارد و با توجه به برآورد‌های صورت گفته بدون انتقال ارز حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه کولر است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان داشت: هم اکنون موافقت اولیه این امر صورت گرفته و این خبر خوبی برای هم استانی‌های عزیزمان است و در کمترین مدت زمان این کار را عملی خواهیم کرد.

نظارت بر قیمت مرغ

علی محمد رحمانی زاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: گشت مشترک باهمکاری چند دستگاه شامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، دامپروری، سازمان صمت و اداره کل دامپزشکی استان تشکیل شده است تا بر قیمت مرغ و نحوه توزیع آن در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها و خرده فروشان استان نظارت شود.

او اذعان داشت: به این واحد‌ها زمان داده شده تا قیمت مرغ را با قیمت مصوب تنظیم بازار استان تطبیق دهند، همسان سازی قیمت مرغ در استان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان چند روز طول می‌کشد و ممکن است در این مسیر دچار مشکلاتی هم شویم، اما باید برای رفاه حال مصرف کنندگان این یکسان سازی انجام شود.

رحمانی زاده تصریح کرد: برای تشکیل سریعتر گشت مشترک نیاز به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان است تا در زمان کمتر و با سرعت بیشتر تیم گشت تشکیل شود، چرا که ایجاد گشت مشترک نیاز به هماهنگی‌هایی دارد که زمانبر است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: متاسفانه ۵۰ درصد مرغ تولید شده با قیمت پایین در استان به صورت زنده فروشی توسط خرده فروشان به فروش می‌رسد، برای برخورد با زنده فروشان مرغ نیاز به همکاری اداره کل دامپزشکی استان است تا از افزایش قیمت مرغ کشتار روز و وضعیت نامناسب بهداشتی این مراکز جلوگیری شود.

ممانعت از دریافت لاستیک با نرخ دولتی برای رانندگان فاقد کارت هوشمند

بهرام جباری رییس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست در خصوص توزیع لاستیک‌های نرخ دولتی بیان کرد: دریافت لاستیک با نرخ دولتی با داشتن کارت هوشمند امکان پذیر است و صاحبان خودرو‌های وانت نیسان به دلیل نداشتن کارت هوشمند امکان دریافت لاستیک با نرخ دولتی را ندارند.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه این خودرو‌ها در حمل و نقل محصولات کشاورزی بین شهرستان‌های استان نیز فعالیت دارند تامین لاستیک این خودرو‌ها مهم است.

جباری افزود: لازم است که در ستاد تنظیم بازار استان مصوبه‌ای برای تامین لاستیک این خودرو‌ها بدون کارت هوشمند مصوب شود تا امکان دریافت لاستیک را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.