مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ۴ ماهه امسال در مراکز انتقال خون استان پذیرش شدند.

 پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ۴ ماهه امسال در مراکز انتقال خون استان پذیرش شدند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۳۰ نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند که نشان از حضور پررنگ مازندرانی‌ها دارد.

او افزود: ۱۶۸ هزار نفر پارسال به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که ۱۳۱ نفر موفق به اهدای خون شدند و بیش از ۱۸۰هزار واحد خونی توزیع شد.

پوریانی با اشاره به خود کفایی استان در تامین خون و فرآورده‌های خونی افزود: مازندران به‌عنوان استان معین تهران انتخاب شده به این منظور در ایام خاص ذخیره فرآورده‌های خونی به استان تهران خون ارسال می‌شود.

او گفت: مازندران دارای ۲ هزار و ۸۰۰ نفری بیمار تالاسمی و در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص است که ۴۰ درصد از ذخیره‌های خونی به این بیماران اختصاص دارد.

وی افزود: ۷۰ درصد از از اهداکنندگان ما جزوو مستمر‌های ما در استان هستند.

پوریانی با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز ثابت و سیار خون در شرق تا غرب مازندران وجود دارد گفت:بعضی از پایگاه‌های ما مانند شهرستان بابل و ساری بیشترین مصرف خون را دارند.

او با بیان اینکه مازندران با ثبت ۴۲ هزار نفر جمعیت، رتبه دوم اهدای خون کشور را دارد افزود:مرکز استان بیشترین اهدا کننده خون را در به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/س
 

آخرین آمار اهدای خون در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.