بیش از ۵ هزار واحد خون و فرآورده‌های خون در مراکز درمانی و بیمارستانی مازندران در تعطیلات نوروز توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای ۳ هزارو ۸۲۹ واحد خون در مراکز انتقال خون استان در تعطیلات نوروزی خبرداد.
 
وی افزود: ۴ هزار و ۸۰۹ نفر داوطلب اهدای خون در نوروز امسال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳ هزارو ۸۲۹ نفر اهداکننده موفق به اهدای خون شدند.
 
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از مجموع خونگیری ۲ هزارو ۶۵۵ نفر اهداکننده مستمر، یک هزار و ۵۴ نفر اهداکننده باسابقه و یکصد و ۲۰ نفر اهداکننده بار اولی بودند و تعداد ۷۹ واحد خون نیز توسط بانوان اهدا شد.
 
پوریانی افزود: در دو هفته ابتدایی امسال  ۵ هزارو ۲۲۷ واحد خون و فرآورده‌های آن درمراکز درمانی و بیمارستانی استان مازندران توزیع شد.
 
وی از مراجعه ۱۶۷ هزار و ۹۰۷ نفر از مردم نوعدوست و ایثارگرمازندران به مراکز انتقال خون سطح استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: از این میزان تعداد ۱۳۱ هزارو ۹۶ نفر موفق به اهدای خون شدندکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
 
مدیرکل انتقال خون مازندران ضمن قدردانی از ایثار و همدلی تک تک اهدا‌کنندگان خون، برلزوم استمرار این حرکت خداپسندانه و نوع‌دوستانه از سوی اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: مازندران به لحاظ دارا بودن ۴۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی، وجود بیش از ۵ مرکز جراحی قلب باز، حوادث و تصادفات جاده‌ای به عنوان یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خون در کشور است که نیازمند همراهی مردم عزیز در همه فصول جهت اهدای خون و فرآورده‌های آن است.
 
انتهای پیام/آ
 

اهدای ۳ هزارو ۸۲۹ واحد خون در مراکز انتقال خون

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.