مراکز انتقال خون مازندران در ماه مبارک رمضان علاوه بر روز‌ها، شب‌ها بعد از افطار نیز پذیرای داوطلبان و اهداکنندگان خون است.

اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه اهدای خون برای روزه داران مشکلی ایجاد نمی‌کند وروزه داران می‌توانند با مصرف غذا و مایعات کافی در وعده سحر، نسبت به اهدای خون اقدام کنند، گفت:  تمامی مراکز انتقال خون مازندران در ماه رمضان فعال  وپذیرای اهداکنندگان خون است.

وی افزود: ساعت پذیرش داوطلبان  اهدای خون در مراکز انتقال خون ساری، آمل، بابل، تنکابن، چالوس از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر و شب‌ها  هم بعد از افطار از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۰۰:۳۰ بامداد ودر پایگاه چالوس تا ساعت  ۲۴ است.. همچنین پایگاه نور روز‌های یکشنبه و  سه شنبه و پایگاه رامسر یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فعال است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه پایگاه بهشهر شب‌ها  بعد افطار از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ شب  و پایگاه قائم شهر از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعال است، گفت: پایگاه گلوگاه چهارشنبه‌ها و پایگاه جویبار پنج شنبه‌ها از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ آماده پذیرش داوطلبان و اهداکنندگان نوعدوست است.

پوریانی افزود: با توجه به وجود بیش از ۴۵۰۰ بیمار خاص در استان، وجود بیش از ۶ مرکز جراحی قلب باز و همچنین عمر کوتاه فرآورده‌های خون و مدت زمان  محدود نگهداری آن، از مردم استان مازندران تقاضا داریم اهدای خون خود را در ماه رمضان به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه حضور مستمر در پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون داشته باشند تا ما  نیز برای  تامین خون وپلاکت موردنیاز بیماران  استان دچار مشکل  نشویم.

انتهای پیام/ م   

فعالیت مراکز انتقال خون مازندران در ماه رمضان

برچسب ها: علوم پزشکی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.