فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانشپژوهان جهان در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به مناطق محروم برای توسعه بستر مناسب حضور دانشآموزان این مناطق در المپیادهای علمی اظهار کرد: برای تحقق این هدف به کمک کمیته بهبود فرایند المپیاد سعی کردیم برای استانهایی که کم مدال یا بیمدال در المپیادهای علمی بودند مدارس معین انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: مبنای انتخاب این استانهای معین بر اساس تعداد مدالهایی بود که داشتند یعنی استانهایی که در المپیادها مدال بیشتری گرفتهاند با استانهای کم مدال در تعامل قرار میگیرند تا برای مناطق محروم ایجاد انگیزه کنیم.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانشپژوهان جهان با اشاره به اینکه وقتی دانشآموز در المپیاد مدال نیاورد از شرکت در دورههای بعدی هم اجتناب میکند، گفت: این چرخه معیوب در چنین شرایطی ادامه پیدا میکند اما اگر در یک استان حتی در حد کشوری دانشآموزی مدالآوری کند نسبت به شرکت دورههای بعدی المپیاد ایجاد انگیزه در استان میشود.
بیشتر بخوانید: ورود حدود ۲۵۰ دانش آموز به سمپاد مهارتی از مهر ۹۸
مهاجرانی تصریح کرد: علاوه بر تعیین استانهای معین برای توسعه مدالآوری در مناطق محروم اقدامات خود جوشی هم در این حوزه شاهد هستیم به عنوان مثال در استان ایلام از طریق دانشآموزان مدال آور المپیاد اقدامات خوبی انجام شده است و به این ترتیب شاهد بودیم که از بشاگرد و ملکشاهی این استان قبولی المپیاد داشتیم که این قبولیها برای ما ارزش کمتری از مدالهای کشوری و جهانی ندارد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانشپژوهان جهان درباره برگزاری المپیادهای متعدد علمی که در سطوح مختلف برگزار میشود، اظهار کرد: هر المپیادی که از طریق باشگاه دانشپژوهان جهان برگزار نشده باشد صلاحیت دادن مدال ندارد و منافعی همچون حذف کنکور را هم به دنبال نخواهد داشت.
انتهای پیام /