نخستین فهرست "اطلس‌های جغرافیایی، تاریخی و نجوم فارسی" در ایران امروز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

ازنخستین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این فهرست تالیف "فاطمه فخری" و با بازنگری علمی "رحمت الله فتاحی" است که رونمایی ازنخستین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران با تأکید بر فهرست نویسی نقشه‌ها و تدوین الگوی مناسب ذخیرۀ الکترونیکی تألیف شده است.

در مراسم رونمایی از این اطلس، دکتر رحمت الله فتاحی، پیشکسوت حوزه کتابداری و جمعی از اعضای انجمن علمی گروه جغرافیای خراسان رضوی و استادان کتابداری، جغرافیا و تاریخ و نجوم حضور داشتند.

رحمت الله فتاحی نویسنده کتاب در این مراسم گفت: این کتاب در وهله نخست نشان می‌دهد کتابخانۀ آستان قدس رضوی صرفا یک مرکز سنتی کتاب نیست و در مرحله دوم به تکریم مخاطب به ویژه پژوهشگران حوزۀ جغرافیا می‌پردازد و گردآوری و ارائه دانش عمومی در حوزۀ اطلس‌ها ثمره سوم این کتاب است.

او این کتاب آن را اولین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران دانست و ادامه داد: این پژوهش از نوع کاربردی است و به روش توصیفی انجام گرفته و پس از شناسایی اطلس‌های موجود در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی بر روی ۳۳۰ عنوان اطلس تاریخی، جغرافیایی و نجوم پژوهش شده است.

فاطمه فخری مؤلف این کتاب نیز در ادامه گفت: با توجه به اینکه الفبای تحقیق در جغرافیا نقشه است، نگارش و انتشار این اثر می‌تواند بسیاری از گره‌های پژوهشی را در حوزه علم جغرافیا در کشور باز کند.
 
انتهای پیام //ف . ک

 

رونمایی ازنخستین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.