وزارت دولت افغانستان در امور صلح با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که هیات مذاکره کننده دولت افغانستان در پروسه صلح تشکیل شده است.

هیات 15 نفره دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان تشکیل شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دولت افغانستان در امور صلح با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که هیات مذاکره کننده دولت افغانستان در پروسه صلح تشکیل شده است.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: در نتیجه‌ رایزنی‌های مستمر و همه جانبه با طرف های ذیدخل داخلی و تلاش‌های جدی حکومت، هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان در پروسه صلح تشکیل گردید.

این وزارتخانه از افرادی که در این هیات عضویت دارند نامی نگرفته اما گفته که این هیات 15 عضو دارد و تنوع سیاسی، اجتماعی و قومی در ترکیب آن در نظر گرفته شده است.

وزارت دولت افغانستان در امور صلح تاکید کرده که دولت این کشور کاملا متعهد به برقراری صلح پایدار، عادلانه و باعزت است و در جریان پنج سال گذشته این تعهد را در عمل به نمایش گذاشته است.

گفتنی است که این وزارتخانه هفته گذشته اعلام کرده بود که مذاکرات رسمی صلح میان دولت افغانستان و طالبان قرار است تا دو هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.