مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، خواستار اختصاص بودجه ثابت و پایدار برای جشنواره‌های فرهنگی شد و گفت : باید در این راستا تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای رونق بخشیدن به حوزه‌های دیگر استفاده شود و استان و شهرستان‌ها را از مهجوریت در آوریم.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت : تئاتر هنر گفتگو و زندگی است و هیچ هنری به این اندازه تاثیرگذاری مستقیم بر مخاطب ندارد.

وی گفت : تئاتر زندگی است و کسی که در این عرصه وارد می‌شود یک زندگی را به نمایش می‌گذارد و توجه مخاطبین را به کنکاش در آن جلب می‌کند که این زندگی را برگزیند و یا آن را ترک کند.

وی به تئاتر مریوان اشاره و افزود: هم اکنون تئاتر مریوان صرفاً یک تئاتر نیست، بلکه به یک فرهنگ سازی، هویت سازی و صنعت گردشگری تبدیل و صاحب هویت ملی و بین المللی در این عرصه شده است.

فاضلی زاد بیان داشت: ما نیز در استان کرمانشاه باید جشنواره تئاتر را به سمت و سویی ببریم که به یک فرهنگ تبدیل شود و بتواند زمینه گردشگری را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: صنعت توریسم با اشتغال و ایجاد توسعه فرهنگی مرتبط است و اگر بتوانیم برای این جشنواره را صرفاً از نگاه خاص یک حوزه به حوزه‌های دیگر تسری دهیم بدون شک برکات آن به همه بخش‌ها خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند زمینه ظهور سایر برنامه‌های فرهنگی و حتی اقتصادی را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین گفت: جشنواره تئاتر مرصاد هم از ۱۲ مرداد استارت خواهد خورد.

 

 

انتهای پیام/د

تئاتر هنر گفتگو و زندگی

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.