رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بایستی مراکز جهاد کشاورزی توانمند و پویا داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌های سازمان را بهتر اجرا نماییم.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیاتی نمودن برنامه‌های سازمان بایستی در مراکز دنبال شود گفت : لازم است مراکز جهاد کشاورزی استان آمادگی برای حرکت در جهت برنامه‌ها را داشته باشند.

وی نقش مراکز جهاد کشاورزی را در تحقق برنامه‌ها تاثیرگذار دانست و گفت : کشاورزان با کارشناسان مراکز جهاد بیشترین ارتباط را دارند و از این جهت مراکز جهادکشاورزی نقش پر رنگی را می‌توانند در جهت برنامه‌ها داشته باشند.

 حاتمی از سایر مسئولین بخش کشاورزی همچون مدیریت‌های ستادی خواست بازدید‌های از مراکز جهاد کشاورزی به صورت مستمر انجام شود.

 صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای این همایش طی سخنانی گفت: علرغم وجود عوامل خسارتزا از جمله آفت سنک؛ ۱۶هزار تن تولید کلزا داشتیم.

 صفوی افزود: کاهش عملکرد در مزارع کلزا فقط مربوط به آفت سنک نبوده و سرمای سوم، چهارم و پنجم اردیبهشت ماه که همزمان با مرحله گلدهی کلزا بود، خشکی و... عملکرد کلزا را تحت تاثیر قرار داد.

 صفوی از برنامه کشت ۲۵هزار هکتار کلزا برای سال زراعی جاری خبر داد و افزود: طی جلسه‌ای که در وزارت جهاد کشاورزی داشتیم ۲۵هزار هکتار کشت کلزای آبی برای مناطق معتدل و سرد سهمیه استان تعیین شده است.

وی گفت : ۹هزار هکتار کشت کلزا نیز برای کشت در مناطق گرمسیر و ۵۰۰هکتار هم کشت نشائی سهمیه استان تعیین شده است.

صفوی با اشاره به اینکه بذر کلزا به اندازه کافی تدارک دیده شده تصریح نمود: از ۲۰ مردادماه بذر به اندازه کافی برای کشت وارد استان می‌شود.

صفوی در ادامه به بیان و اهمیت ضرورت توسعه گلخانه‌ها پرداخت و خبر از برنامه ریزی برای توسعه ۱۸۸ هکتار گلخانه داد که برای سال ۹۸ به سطح گلخانه‌های استان افزوده شود.

صفوی گفت: سهمیه کشت کلزا به تفکیک شهرستان‌ها آماده شده و به زودی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: مسئولین مراکز جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای توسعه و تحقق کشت کلزا را بیاندیشند .

 

 

انتهای پیام/د

مراکز جهاد کشاورزی آماده برای حرکت در جهت برنامه‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.