مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت : ۷۹۴ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان معادل ۷۴ درصد از مطالبات گندمکاران استان تاکنون به حساب آن‌ها واریز شده است.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاالله ارویسی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت : ۴۷۰ هزار و ۸۳۰ تن گندم تاکنون از کشاورزان استان با قیمت هر کیلوگرم هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دورم (کشت بهاره گندم مناطق گرمسیر که بیشتر برای تهیه ماکارونی استفاده می‌شود) با قیمت هزار و ۷۳۰ تومان خریداری شده است.

وی گفت : مطالبات گندمکاران مناطق گرمسیری ۱۰۰ درصد پرداخت شده و برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیر استان تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ارویسی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی در روند خرید گندم (قاچاق و احتکار گندم در استان) وجود نداشته گفت: برای رفاه حال کشاورزان ۸۰ مرکز خرید تضمینی گندم (دولتی، خصوصی و شرکت تعاونی روستایی) با حضور ثابت بازرسان اداره شرکت غله و نمایندگان ذیحساب سازمان جهاد کشاورزی استان خرید گندم را برعهده دارند.

وی در ادامه این ۸۰ مرکز را هفت مرکز یا سیلو دولتی، ۵۱ مرکز یا سیلو بخش خصوصی و ۲۲ مرکز به صورت مباشر تعاونی و روستایی اعلام کرد که تاکنون ۴۰۹ هزار و ۱۵۷ تن گندم را بخش خصوصی و دولت و ۶۱ هزار تن را مراکز مباشر تعاونی روستایی استان خریداری کرده اند (در مناطقی که سیلو دولتی و یا خصوصی نباشد شرکت‌های تعاونی روستایی اقدام به خرید گندم می‌کنند).

 

 

انتهای پیام/د

۷۴ درصد از مطالبات گندمکاران استان تاکنون به حساب آن‌ها واریز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.