صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان خراسان شمالی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تا کنون ۴ طرح برای سرمایه گذاری به این صندوق پیشنهاد شده که منطقه گردشگری ایوب پیامبر یکی از آن‌ها است.

یزدان پناه افزود: به همین منظور در این منطقه ۲۵ هکتاری زیرساخت‌های برق رسانی را انجام می‌شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز علاقمند به حضور در منطقه شوند.

او به برپایی نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی در استان خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه در بوستان ملی گردشگری بش قارداش برپا خواهد شد و برپایی جشنواره موسیقی اقوام نیز در همین زمان و همراه با نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: به همین سبب تاریخ برپایی نمایشگاه امسال کمی جا به جا شده است و این نمایشکاه از ۲۹ مردادماه آغاز شده و تا یکم شهریور ادامه خواهد داشت.

یزدان پناه افزود: از برنامه‌های پیش رو در سال جاری می‌توان به برپایی هفته فرهنگی خراسان شمالی در خراسان رضوی و تهران اشاره کرد که در هفته فرهنگی خراسان رضوی که تابستان برگزار می‌شود ۱۸ غرفه صنایع دستی و دو سیاه چادر در محل کوهسنگی مشهد در طول تابستان دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به بخش گردشگری و صنایع دستی این استان اختصاص یافت و اعتبارات این اداره کل نیز نسبت به سال‌های قبل ۱۲ برابر شده و به ۲۵۰ میلیارد ریال رسید.

او با بیان اینکه در مورد میراث فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی در دست اجراست، افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال به کاوش‌های باستان شناسی اختصاص یافته است و امسال روشنایی و نور پردازی ارگ بلقیس را تکمیل خواهد شد.

یزدان پناه بیان کرد: مجموعه تاریخی مفخم در بجنورد تبدیل به برند تاریخی و گردشگری در این استان تبدیل خواهد شد، تلاش بر این است تا در محدوده مجموعه مفخم، فضایی همچون میدان نقش جهان در اصفهان طراحی و اجرا شود و هم اکنون مشاور در حال تهیه طرح آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به این استان در هفته آینده اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این سفر موضوع مجموعه تاریخی مفخم خواهد بود و علاوه بر آن در این سفر برپایی دوباره جشنواره صنایع دستی کشور‌های عضو «اکو» در خراسان شمالی نیز مطرح می‌شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و طبیعت بکر و مناطق دست نخورده و ظرفیت‌هایی مانند جنگل‌های هیرکانی در خراسان شمالی از جاذبه‌های گردشگری آن است.

تاکنون ۶۴۲ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/د

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.