مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اجرای پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس از پیشرفت فیزیکی این پروژه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه با حضور در شهرستان اسفراین، به همراه فرماندار این شهرستان از پیشرفت کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس بازدید کرد.

یزدان پناه افزود: سه میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل اعتبارات ملی برای ساخت این اقامتگاه‌ها اختصاص یافته که اکنون پیمانکار، عملیات ساخت این واحد‌ها را در مجموعه شهر تاریخی بلقیس آغاز کرده است.

وی با اشاره به طراحی ۲ بلوک برای این کمپ، افزود: بلوک یک شامل ساخت ۲ واحد اقامتی، نمازخانه و سرویس بهداشتی است که بخشی از عملیات ساخت آن اکنون آغاز شده و بلوک ۲ نیز شامل ساختمان پژوهشگاه، ساختمان موزه شهر بلقیس و پارکینگ این مجموعه تاریخی است.

ارگ تاریخی بلقیس به شماره ۴۴۹۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده و با توجه به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایگاه میراث فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان شناسی آن آغاز شد و هم اکنون در حال تشکیل پرونده برای ثبت جهانی است.

انتهای پیام/د

پروژه کمپ گردشگری ارگ تاریخی بلقیس اسفراین در حال پیشرفت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.