به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی یوسفزاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل در بازدید از بزرگراه اردبیل – مشگینشهر گفت: در سالجاری اعتبارات ملی حوزه راه در استان اردبیل دو برابر افزایش یافته که امیدواریم با جذب کامل این اعتبارات پروژههای این حوزه پیشرفت مطلوبی داشته باشد.
او اظهار کرد: در حال حاضر بزرگراه اردبیل – مشگینشهر با سرعت در حال احداث است که با دو برابر شدن ماشین آلات در این مسیر امیدواریم تا آخر شهریور ماه با تکمیل کارهای باقیمانده ۲۵ کیلومتر از این مسیر افتتاح و در اختیار هموطنان عزیز قرار گیرد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر محدوده فوق همزمان عملیات اجرایی ابنیه فنی و زیرسازی حدود ۱۰ کیلومتر دیگر این مسیر در حال اجراست تا با جمعبندی نهایی در سال آینده به شکل کامل محور اردبیل – مشگینشهر به سرانجام برسد.
یوسف زاده به مسیر چهاربانده اردبیل – سرچم نیز اشاره کرد و افزود: تا کیلومتر ۳۵ این پروژه به پیمانکار واگذار شده و در حال اجراست و امیدواریم تا پایان فصل کاری ۲۷ کیلومتر از آن به بهره برداری برسد.
او ادامه داد: محور کلور – درام، رضی – امیرکندی (قطعه برگ چایی) و پروژه ورودی گرمی نیز با قوت در حال اجراست تا اهالی این مناطق از راه دسترسی مطلوب بهرهمند شوند.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین به فعال بودن پروژه پارسآباد تا سه راهی سربند به عنوان یکی از تقاطع پر تردد شمال استان و همچنین گوگ تپه به سمت بیلهسوار اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است تا با همکاری و هماهنگی دستگاههای مختلف تاخیر و تعطیلی در اجرای این پروژهها را به حداقل برسانیم تا با جابجایی برخی تاسیسات پروژه ادامه یابد.
یوسف زاده به اصلاح مسیر رانشی کوثر به خلخال و تکمیل عملیات فیزیکی این پروژه اشاره و تصریح کرد: در بخش پروژههای راه روستایی نیز بیش از ۵۰ پروژه در حال انجام است که به رغم کمبود منابع اعتباری سعی میکنیم تا این پروژهها نیز به سرانجام برسد.
او گفت: با وجود اینکه سال گذشته در تامین قیر از طرف دولت مشکلی نداشتیم و قیبر مورد نیاز اکثر پروژهها تامین شده است، ولی هنوز سیستم واگذاری قیر برای سال ۹۸ قطعی نشده است که در صورت عدم تامین قیر بسیاری از کارخانجات با توجه به مشکلات نقدینگی با مشکل جدی مواجه خواهند بود و بیشترین آسیب را نیز پروژههای راههای روستایی خواهند دید.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد پروژههای شروع شده در سالجاری نیز تصریح کرد: علاوه بر ۳۵ کیلومتر در حال اجرای محور اردبیل – سرچم، ۲۵ کیلومتر دیگر نیز (حد فاصل کیلومتر ۶۰ – ۳۵) توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور به پیمانکار واگذار شده است که با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.
یوسف زاده به مطالعات محور نمین – حیران با اولویت تونل حیران و مطالعات تونل خلخال – اسالم اشاره کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با مطالعات باند دوم تونل حیران، گره ترافیکی پرترددترین محور منتهی به استان و تونل گردنه اسالم یکی از سختترین و کولاک گیرترین گردنههای کشور را که حدود ۱۱ کیلومتر از مسیر مذکور را حذف خواهد نمود اجرایی نماییم.
او در مورد وضعیت نامناسب محور سرعین – آلوارس نیز بیان کرد: ما این پروژه را در حال مطالعه داریم تا به جای روکش آسفالت این مسیر با ارتقای این محور به راه اصلی شاهد رشد و شکوفایی در این محور گردشگری استان و تردد روان و ایمن در آن باشیم.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی و تخصیص و جذب منابع ملی به صورت مناسب خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی در حوزه اعتبارات ملی در تعدادی از محورها حتی اعتبارات جذب شده بیش از دو برابر اعتبارات ابلاغی بوده که موجب فعالتر شدن اکثر پروژهها در استان شده است.
یوسف زاده تصریح کرد: در حالی که سال ۹۷ به نسبت سالهای قبل رشد اعتبارات بخش راه چشمگیر بود در سال ۹۸ نیز به نسبت سال ۹۷ افزایش بیش از دو برابر شدن اعتبارات ملی را شاهد هستیم که امیدواریم با جذب آن پیشرفت مطلوبی در پروژههای راهسازی استان اتفاق بیافتد.
او اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستانها در خصوص پروژههای پیشنهادی سال ۹۸، امیدواریم فرمانداران محترم نیز به نسبت افزایش اعتبارات پروژههای ملی اهتمام ویژهای در افزایش اعتبارات پروژههای استانی بخش راه داشته باشند تا پروژههای استانی نیز فعالتر شوند.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به سفر قریبالوقوع رئیس جمهور و افتتاح پروژههای بزرگراهی اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش خود را جهت افزایش طول بزرگراههای آماده افتتاح به کار گرفته ایم که این پروژهها شامل: محور اردبیل – مشگین شهر، اردبیل – سرچم، رضی امیرکندی و ورودی گرمی خواهد بود.
یوسف زاده مجموع مطالبات پیمانکاران را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بیشترین این رقم مربوط به پیمانکاران محور اردبیل – مشگین شهر و اردبیل – سرچم میباشد.
انتهای پیام/ح