سرپرست فرمانداری سرباز گفت: عملیات ساخت پروژه کارخانه سیمان این شهرستان از مرداد سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا سرپرست فرمانداری سرباز گفت:عملیات ساخت پروژه کارخانه سیمان این شهرستان از مرداد سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، که در صورت همکاری بیشتر دستگاه‌های دست اندرکار برای ایجاد زیرساخت‌ها مرحله نخست تولید کلینکر تا پایان امسال راه اندازی و بهره برداری خواهد شد.

او اظهار داشت: برای اجرا و تکمیل زیر ساخت‌های این پروژه همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی، برق، راه، مخابرات و سایر دستگاه‌های خدمات رسانی ضروری است.

کدخدا افزود: راه اندازی کارخانه سیمان سرباز به افزایش اشتغال و تولید منطقه کمک قابل توجهی می‌کند به همین سبب در جلسات مختلف موانع و مشکلات زیرساختی مورد بررسی قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری سرباز از پیشرفت پروژه سه هزار و ۳۰۰ تنی کارخانه سیمان مکران شهرستان سرباز تاکنون ابراز رضایت کرد و گفت: تولیدات این کارخانه سیمان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به کشور‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود و در ایجاد اشتغال برای صد‌ها جوان و متخصص بومی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

او بیان کرد: هشت میلیارد تومان برای تکمیل خط برق این کارخانه در نظر گرفته شده که استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان و مردم این منطقه تاکید زیادی بر راه اندازی هرچه سریعتر آن دارند.

سرپرست فرمانداری سرباز ادامه داد: سرعت کار برای تکمیل پروژه با توجه به همت سرمایه گذاران و هیات رئیسه و همچنین پیگیری‌ها و همکاری استانداری و مسئولان استانی و کشوری شتاب گرفته است.

کدخدا با اشاره به اینکه هم اینک ده‌ها نیروی بومی در کارخانه مکران سیمان مشغول به کار هستند و با بهره برداری پروژه فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲ هزار نفر بصورت غیر مستقیم فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی کارخانه سیمان با مرز کشور پاکستان و دریای مکران فرصت خوبی برای صادرات و به دست گرفتن بازار‌های داخلی و خارجی است.

او تصریح کرد: بازگشایی راه ارتباطی روستای چراغان راسک به کارخانه سیمان از ضرورت‌های مهم برای کاهش مسیر و صادرات و انتقال سیمان است که با بازگشایی محور فوق علاوه بر تسهیل در رفت و آمد ماشین آلات به کارخانه سیمان، مسافت شهرستان سرباز به شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر ۳۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و این امر سبب کاهش آمار تصادفات و هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

سرپرست فرمانداری سرباز با بیان اینکه برای اخذ موافقت ارتقای درجه راه جکیگور- قصرقند از طریق کمیسیون ماده ۲۳ پیگیری لازم می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین تصمیماتی برای رفع موانع زیر ساختی در روند پیشرفت پروژه سیمان مکران اتخاذ شده است.

کدخدا گفت: این کارخانه در مرحله نخست روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن و سالیانه یک میلیون تن تولید سیمان خواهد داشت که از سوی بخش خصوصی با نام تجاری تیس راه اندازی و فعال خواهد شد و بعنوان بزرگترین مجتمع تولیدی و اشتغالزایی شهرستان سرباز می‌تواند زمینه توسعه پایدار منطقه را فراهم کند.

او ادامه داد: کارخانه سیمان این شهرستان یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات سیمان در کشور است که معدن آن تا ۲۵۰ سال مواداولیه تولید سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز را تامین می‌کند.

اواظهار داشت: با راه اندازی این کارخانه قیمت سیمان در جنوب سیستان و بلوچستان کاهش پیدا خواهد کرد و کمک بزرگی به رونق ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی و راهسازی می‌شود.

سرپرست فرمانداری سرباز بر رفع مشکلات زیرساختی این کارخانه و نیاز‌های اولیه تاکید و خاطرنشان کرد: زمان‌های مختلفی برای افتتاح این کارخانه اعلام شده است و باید هر چه سریعتر جاده‌های ارتباطی به کارخانه و زیرساخت‌های برق، آب، تلفن، اینترنت آن آماده تا در زمان مقرر افتتاح شود.

انتهای پیام/گ

پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان سرباز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار