عملیات اجرایی خط انتقال لوله گاز از ایرانشهر به خاش به طول ۱۴۷ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد.

خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش کلنگ زنی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: زمان اجرای این پروژه ۱۵ ماه تعیین شده، اما تاکید کرده ایم این پروژه در بازه زمانی کمتر از ۱۲ ماه به پایان برسد.

احمد علی موهبتی اظهار داشت: هزار و ۴۱۵ کیلومتر خط انتقال گاز در شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان با هزینه ۶ هزار میلیارد تومانی اجرا می‌شود که سهم خاش و میرجاوه و ایرندگان به سمت مهرستان و سیب و سوران افزون بر یک هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان خاش از مناطق سرد استان با ویژگی صنعتی و توسعه‌ای محسوب می‌شود گاز رسانی به این منطقه از اولویت‌های مهم است و استان فارس به عنوان استان معین برای گازرسانی به خاش مشخص شده است.

موهبتی تاکید کرد: افزون بر ۸۰ کیلومتر شبکه داخلی گاز در خاش کار شده که امیدواریم همزمان با اجرای خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش تمام شبکه ۲۷۰ کیلومتری گاز شهر خاش و سه حوزه روستایی و کارخانه سیمان و شهر‌های نوک آباد و ایرندگان انجام شود.

مجری طرح خط لوله ۷ و ۱۱ سراسری گاز ایران و مجری طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیز گفت: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از درخواست‌های بسیار مهم مردم بوده که دولت نیز برای تامین گاز استان هدف گذاری لازم را انجام داد.

عبدالرضا ابوالحسینی اظهار داشت: پروژه گازرسانی به شهر بمپور و محمدان ایرانشهر و حدود ۲۰ روستای تابعه آن‌ها به طول ۲۸۰ کیلومتر نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی در دست اقدام است که صنایع خرد و متوسط شهرک صنعتی ایرانشهر، دو نیروگاه برق، یک بیمارستان، دانشگاه ولایت و شهرک ارتش از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح لوله گذاری گاز به خاش افزود: سایز لوله‌هایی که برای خط انتقال ایرانشهر به خاش کار می‌شود ۱۶ و ۲۰ اینچ خواهد بود و تلاش می‌کنیم در حدود یکسال کار را تحویل دهیم.

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های خاش و میرجاوه و بخش‌های ایرندگان و نوک آباد خواهان تسریع در اجرای پروژه و گازرسانی به منازل و طرح‌های صنعتی هستند، از توجه ویژه دولت به این طرح قدردانی کرد.

حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز گفت: افزون بر ۴۰ هزار خانوار این شهرستان آمادگی دارند انشعاب گاز را خریداری و از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دولت نیز تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون ریال را به متقاضان خرید انشعاب گاز خانگی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ع

خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش کلنگ زنی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.