رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی، ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد.

ما می‌توانیم‌هایی که در جهاد دانشگاهی رنگ تولید می‌گیردصادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: جهاد دانشگاهی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و موثر در شناسایی، آموزش و توانمندسازی افراد در راستای ایجاد مشاغل خانگی و اتصال به پشتیبانان استانی و ملی به عنوان تضمینی برای فروش محصولات با تکیه بر پژوهش‌های مشخص این نهاد است.

او افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه بهینه سازی، تولید و فرآوری عناب و ایجاد ارزش افزوده حداکثری از طریق تولید فرآورده‌های فراسودمند عناب نیز فعالیت کرده است.

صادقی ادامه داد: در این زمینه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم با تکیه بر پژوهش‌های مشخص این نهاد در رشته‌های زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی، بازاریابی، اقتصاد کشاورزی و صنایع دستی اشتغالزایی داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این نهاد کمک موثری به ارتقا روحیه بانوان خانه‌دار از طریق فعالیت اثربخش دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی با اجرای موفق دوره‌های آموزشی، برنامه‌های نشاط آور، کارگاه‌ها، سمینارها، اردو‌ها و جشنواره‌ها با تکیه بر پژوهش‌های مشخص جهاددانشگاهی داشته است.

صادقی اظهار کرد: اجرای موفق طرح تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای بیش از ۱۰۰ روستای استان و طرح تهیه برنامه راهبردی – عملیاتی شهرداری قهستان با تکیه بر نیرو‌های متخصص جهاددانشگاهی در رشته‌های مدیریت شهری، مدیریت روستایی و عمران و معماری از دیگر برنامه‌های این نهاد بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خروجی تمامی این اقدامات، تحقق عملی رونق تولید را در مباحث مربوطه سبب می‌شود عنوان کرد: اگر قصد داریم جهاددانشگاهی را زنده نگه داریم، نباید از فرهنگ جهادی فاصله بگیریم و لازمه این اتفاق حفظ روحیه جهادی در افراد و در سطح سازمان، جذب و تربیت نیرو‌های انسانی، جوان و مومن، انقلابی، وطن خواه توانمند، کاربلد و کارآمد است.

صادقی در ادامه گفت: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که جهادگران معتقد و متعهد که بهترین سال‌های عمر خویش را برای رشد، گسترش و موفقیت جهاد و فرهنگ جهادی گذاشته‌اند، در انتخاب افراد برای ورود به جهاددانشگاهی و پرورش آنان، نقش کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام / ط ا

فعالیت جهاد دانشگاهی در تولید ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.