برای این که بتوانیم گام دوم انقلاب را پیش ببریم باید ظرفیت‌های فعلی کشور رابشناسیم که این نیازمند حضور مدیران، اندیشمندان و کارگزاران جوان در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   حیدری سخنران مراسم دیدار جوانان طبسی با امام جمعه این شهر گفت : دو هفته پس از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب کارگروه‌هایی در دو اندیشکده و دو دانشگاه آمریکا تشکیل شد تا مطالبات گام دوم انقلاب محقق نشود و این نشان می‌دهد کار جوانان در این زمینه چقدر سخت خواهد بود.

او افزود: مهمترین نکته بیانیه گام دوم انقلاب این است که در ابتدا و انتها خطابش به جوانان است و چشم امید رهبری برای تحقق اهداف این بیانیه به جوانان است.

حیدری با اشاره به آسیب شناسی مهمی که در این بیانیه به آن اشاره شده گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه فرمودند اگر بی توجهی به شعار‌های انقلاب نبود امروز ما در رسیدن آرمانهایمان بسیار جلوتر بودیم.

او با اشاره به اهمیت حضور مدیران، اندیشمندان و کارگزاران جوان در عرصه‌های مختلف در بیانات رهبری گفت: در این بیانیه برای این که بتوانیم گام دوم انقلاب را پیش ببریم نیاز به شناخت ظرفیت‌های فعلی کشور داریم و این ظرفیت‌ها در سخن رهبری به دو حوزه نیروی انسانی مستعد، کارآمد و جوان و نیز فرصت‌های مادی و امکانات سخت افزاری تقسیم می‌شود.

حیدری همچنین در ادامه به تلاش‌های دشمن و استکبار برای جلوگیری از تحقق گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: تاکنون ۶ شبکه ماهواره‌ای تاسیس شده که بیانات آقا در بیانه گام دوم در بحث سبک زندگی انجام نشود.

در ادامه این جلسه جوانان به بیان صریح خواسته‌های خود پرداختند

رشد علمی فزاینده درکشور و لزوم توجه به این امر در شهرستان، برخوردار بودن شهرستان طبس از منابع طبیعی و توجه به لزوم جلوگیری از خام فروشی منابع در دسترس، توجه به تاسیس دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مرتبط با معادن و رشته‌های مرتبط با آن توجه به تکمیل پژوهشکده زغالسنگ، افزایش هیئت علمی دانشگاهها، فعال‌تر کردن صنعت، جذب سرمایه گزاران معدنی، لحاظ کردن معافیت‌های معدنی برای شرکت‌های نوپا و استفاده حداکثری از نخبگان شهرستان برخی از خواسته‌های جوانان مطرح شد

تعیین تکلیف واگذاری زمین‌ها، افزایش قیمت زمین و مسکن در طبس و توجه به واگذاری زمین‌های ارزان دولتی به عنوان راهکاری برای تعدیل قیمت زمین و نارصایتی از عدم رعایت عدالت در توزیع عادلانه زمین‌ها از دیگر مواردی بود که در حضور امام جمعه و مسئولان به آن اشاره شد.

سوق دادن جوانان به سمت ورزش، کمبود فضا‌های مناسب تفریحی برای گذران اوقات فراغت، توجه به راه اندازی مجدد سینمای طبس، درخواست تخصیص بسته‌های حمایتی به هیئت‌های جوان، همگرایی و هم افزایی و وحدت در انتخابات و تقاضای تشکیل یک کارگروه برای رصد و پیگیری وعده‌های مسئولان نیز از دیگر مسائل مطروح در جلسه بود.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس نیز در پایان با اشاره به قابل پیگیری بودن مطالبات در این جلسه گفت: مطالبات مطرح شده منطقی و قابل توجه است.

او با اشاره به بیانیه گام دوم افزود: برای حل مشکلات نمی‌توانیم منتظر کسی بمانیم و حلال تمام مشکلات جوانان هستند و نمونه‌های شاخص آن را در فعالیت‌های مختلف جوانان در کشور دیده ایم.

امام جمعه طبس گفت : صحبت‌های رهبری ریشه در سخنان پیامبر دارد چرا که درصدر اسلام نیز این جوانان بودند که حامی و یاور پیامبر بودند.

حجت الاسلام محمدی جایگاه جوان را عزت آفرین و عزت بخش دانست و گفت: اعتماد به جوانان اثر بخش است و رویش‌های بسیاری در کشور با اعتماد به جوانان ایجاد شده است

وی با اشاره به موضوع گرانی مسکن و زمین گفت: این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم ماست که پیگیری‌های فراوانی در این خصوص داشتیم و امیدواریم توزیع عادلانه در این خصوص صورت پذیرد.

امام جمعه طبس با تاکید بر این که تشکل‌های مردمی تشکل‌های پرتوانی در جامعه است و توجه به جایگاه ویژه آن‌ها باعث پویایی جامعه می‌شود گفت: انقلاب ما بدون مردم هویت نخواهد داشت و این مردم هستند ک در کنار رهنمود‌های رهبری، نظام را به پیش می‌برند و این دو مکمل یکدیگر هستند.

او با اشاره به اینکه وظیفه ما ارتباط دولت و ملت است گفت: تشکیل میز خدمت ادارات در میان مردم در نماز جمعه در راستای این
وظیفه انجام می‌شود و این باعث وحدت بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی افزود: ایجاد یک تشکل مطالبه گر در میان مردم سبب جمع شدن بیشتر حواس مسئول میشود تا جایی که مداخله در کار و فعالیت حرفه‌ای مسئول نباشد.

در جلسه دیدار و نشست صمیمی جوانان طبسی با امام جمعه این شهر به مناسبت سالروز اقامه نماز جمعه، یاد آیت الله طالقانی اولین امام جمعه، شهدای محراب و ائمه فقید جمعه طبس گرامی داشته شد

انتهای پیام/ک

نشست صمیمی جوانان با امام جمعه طبس و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

برچسب ها: انقلاب ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.