معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: نیروگاه خورشیدی دانشگاه بیرجند از سال ۹۲ تاکنون ۱۸۰ مگاوات ساعت برق به داخل شبکه تزریق کرده است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نجفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: تأمین بخشی از انرژی دانشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی دانشگاه سبز صورت گرفته است.


او افزود: این نیروگاه با هدف توسعه کاربرد فناوری انرژی‌های تجدید پذیر، ایجاد بستر مناسب برای پژوهش، توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتائیک (خورشیدی) و ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی نیروگاه در سال ۹۲ راه اندازی شده و تا کنون توانسته است بخشی از انرژی مورد نیاز دانشگاه را تولید کند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در این مدت ۱۸۰ مگاوات ساعت برق به داخل شبکه سراسری دانشگاه تزریق شده، گفت: ظرفیت کل نیروگاه مذکور ۳۹ کیلو وات است که ۳۰ کیلو وات به صورت متصل به شبکه و ۹ کیلو وات به صورت جدا از شبکه دانشگاه فعالیت دارد.


نجفی با بیان اینکه نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند برای استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی مجهز به ردیاب خورشیدی است، گفت: در ابتدا این نیروگاه ۲۰ کیلو واتی بوده که به تدریج به ۳۹ کیلو وات ارتقا یافت.
انتهای پیام/ب


تامین برق دانشگاه بیرجند با نیروگاه خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.