رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان از شناسایی و دستگیری عامل شکار، عرضه و نگهداری آهوی وحشی در این شهرستان خبر داد.

مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی تماس شهروندی با نیروی انتظامی مبنی بر نگهداری غیرمجاز و عرضه آهوی وحشی در منزل مسکونی، موضوع با رییس اداره محیط زیست مطرح شد.

او افزود: پس از اخذ مجوز قضایی ورود به منزل فرد مذکور، یک راس آهوی وحشی کشف و فرد متخلف دستگیر شد.

حق زاده بیان داشت: به منظور پیگیری مراحل قانونی فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شد و آهوی مصدوم به کلینیک دامپزشکی شهرستان انتقال یافت.

رییس اداره محیط زیست شهرستان هندیجان تصریح کرد: پس از اقدامات اولیه و هماهنگی با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان و اعزام همکاران اداره رامهرمز به هندیجان آهوی مصدوم به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: براساس بند الف ماده ۱۰ قانون شکار و صید و بند ج ماده ۱۲ قانون مذکور حمل، عرضه و نگهداری جانوران وحشی حمایت شده بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع و جرم محسوب می‌شود و متخلفان به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.

مصطفی حق زاده اظهار کرد: آهو جز پستانداران وحشی حمایت شده مطابق لیست IUCN بوده و در استان خوزستان در سایت پرورش و تکثیر آهو در منطقه حفاظت شده دیمه در رامهرمز و منطقه حفاظت شده میش داغ در دشت آزادگان توسط ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ذکر شده حفاظت و حراست می‌شوند.

انتهای پیام/گ

دستگیری شکارچی آهو

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.